- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 14 mars 2023

3 TISDAGS-T

 Två timmar senare

Nästan exakt två timmar tog det att gå från tanke till färdigt resultat när vi i lördags byggde om i min walk in closet för att få in en stor byrå från Ikea. Bort med gamla hyllor,  in med lite nya nya lister, måla och sen stod byrån på plats. Och kläderna var ilagda i lådorna. Två timmar som garanterat kommer att sänka stressnivån på morgonen när jag slipper ranta runt och leta efter kläder jag lagt på något annat ställe än där det var tänkt från början. Så skönt!




Bra att göra garderobs"rensningar" när man inte tror att man har något alls att sätta på sig...


Speciallösningar. Alltid speciallösningar när man bor i ett gammalt hus där utrymmen får nya funktioner allt efter som år och behov ändras.


Nöjd när det till slut stod en byrå på plats och kläderna visade sig vara fler än vad jag först trodde..




Tatoo

Foto: Charli Ljung


Tredje bidraget. Tippad förhandsvinnare. Tjusigt nummer. Tolvpoängsmästarinna. Tjottaballongvarning. Tack för showen Loreen!



Tomatbok

Titta vilken fin bok som kom på posten häromdagen!



En helt fantastisk bok som jag gärna tipsar om till alla som liksom jag älskar odling i allmänhet och tomater i synnerhet. Jag har ju som bekant byggt ett helt litet hus enbart för tomatodling i köksträdgården. Det säger kanske en del om vad jag sätter högt i min odling.

Boken är informativ, pedagogiskt upplagd och bjuder på massor av tips och recept. Boken kommer garanterat att hjälpa mig på många sätt för att höja min kunskap om tomatodling. Önskar att jag själv hade skrivit en sån fin bok.
Johnna finns på Instagram också under namnet @bondjantan.Följtips på ett väldigt bra konto för oss tomatnördar.


Kram

Sussie

Inga kommentarer: