- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 12 juli 2016

Semesterfeeling



Igår började min semester. Jag hade några dagar förra veckan hemma också, när jag gjorde sådant där som jag lika gärna kan göra hemifrån. Ringa, svara på mail, attestera mm. En perfekt utfasning inför semestern att göra så. Jag rekommenderar alla som kan att testa.

Vet ni... Det här är faktiskt den första riktigt lediga sommaren som jag har haft sedan 2008. Ända sedan 2008 har jag jobbat med mitt eget företag på ledighet och semester. Det ska bli både välbehövligt och nödvändigt att hinna ta tag i saker som har fått stå tillbaka under många år. T.ex målning ute i Stallet som behöver förbättras, fönster som ska målas om och en hel del annat som kommer att göra Stallet fint igen. Det blir ju lite slitet efter flera år med många, många besökare.
Planen är att få fint tills Lilla Julkaffet i Stavik som infaller i samband med julmarknaden på Mårbacka. Jag återkommer med exakt datum längre fram.

Nu ska jag ta fram symaskinen och fixa några kuddar. Perfekt ledighetsgöra när regnet faller och inredningslustan är på topp.

Ni glömmer väl inte att vara med och tävla om råsaftscentrifugen från Philips. Jag är verkligen supernöjd med den.

Kram Sussie

1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Vilken vacker bild på så fina tallrikar! Hoppas att du får en fin vilsam och rolig semester.

Kramar från Eva-Mari