- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 9 januari 2016

Årets färg(er) 2016



Hemma hos oss går färgskalan i vitt, grått och blått. En färgpalett som  finns som ett gemensamt tema i så gott som alla rum i huset.

Lägg därtill accentfärgen rosa som jag gärna plockar in med hjälp av blommor. Favoritnyansen är ljusrosa som på mårbackaplargoner.

Inte särskilt djärvt eller nytänkande precis. Men helt okej färgtrendsmässigt tydligen.

Även om jag inte följer inredningstrender särskilt mycket så är det alltid kul att hålla koll på dem. Som det där med färg till exempel. Årets färg 2016 är inte en utan två: ljusrosa och babyblå.

Fast det kallas de förstås inte i trendsammanhang.

Då heter de Rose Quartz och Serenity.  De två färgerna ska få oss att känna ett lugn i turbulenta tider. Tanken är också att man ska använda dem tillsammans. 

Pinterest finns som alltid en uppsjö av inspiration:







Tänk att jag varit trendig - i förväg till och utan att veta om det till och med - när jag njutit av kaffe med tilltugg i mina Swedish Grace-koppar och tallrikar. Hahaha!


Kram från trendspanar-Sussie

3 kommentarer:

Caroline sa...

Härliga färger. Har alltid gillad pastellfärger så jag ser fram emot att se vad som kommer i vår i dessa årets färger. Läckert med dörrarna, kanske skulle man våga sig på att måla nån dörr i pastell :)

Villa Ryttarängen sa...

Nice! jag gillar ju rosa men är kanske inte så mycket för blått. fast detta var ju super snyggt. Kram Pia

Hanna sa...

Åh vilka härliga färger. Nu blev jag verkligen inspirerad.
Ha en bra söndag
Hanna