- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 9 februari 2014

Walk right in


Just nu bygger vi en skjutdörr mellan sovrummet och vår walk in closet. Det känns lite lyxigt och eftersom vi använder en gammal dörr med samma spegelindelning som övriga dörrar i huset, kommer det att kännas som om den alltid suttit där.


Här syns det var dörren ska vara från sovrummet sett.  Raymond har märkt ut var han ska börja såga. 


Den delen som är närmast hallen kommer att bli toalett. Där spånskivorna slutar och bräderna börjar ska det sättas upp en vägg för att skilja de båda rummen åt. 

Just nu letar jag efter inredningsdetaljer till garderoben. Det är roligt att titta efter knoppar, material till hyllplan, speglar och annat som behövs. Ibland blir jag sugen på att inreda riktigt modernt, men mestadels vill jag hålla samma stil som i övriga huset. 
I en detalj har jag i alla fall bestämt mig för att frångå det invanda. Golvet kommer inte att vara ett såpat trägolv utan en mjuk, tjock heltäckningsmatta. 

Kram Sussie

P.S Glöm inte att rösta längst upp till höger i bloggen D.S

Följ min blogg med Bloglovin

3 kommentarer:

Asta sa...

Avis på er som har ett så stort hus så att man kan hitta sådana trevliga skrymslen och vrår. Vi har också ett gammalt hus, men det är ganska avskalat när det gäller extra utrymme. Visst är det kul att leta detaljer. Jag är själv i det läget nu. VI börjar bli klara med matrum- vardagsrum och jag tycker är så roligt att försöka få ihop saker och ting.

Villa Ryttarängen sa...

Så roligt att göra om och göra fint. Toppen med skjutdörren i gammal stil och en mjuk matta är väl underbart. Ska bli roligt att följa ert bygge. Kraaaam Pia

Ingela axkrants sa...

Wow, Sussie, en walk in closet med heltäckningsmatta. Låter som en dröm. Lycka till med projektet. Kram Ingela