- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 17 november 2013

Mossig ljusstake

Solen har lyst - och värmt - Östra Ämtervik idag.
En perfekt dag att gå ut i skogen och samla på sig inför advent.


När barnen var små brukade vi alltid leta efter skägglav på träden.

- Titta! Tomten har tvättat sitt skägg inför jul och hängt upp det på tork!




Jag hängde faktiskt upp julgardinerna i salen igår. Vi har precis satt upp en kornisch till det nya fönstret, och sen var det liksom ingen idé att sätta upp några andra gardiner så nära advent.

Och idag kunde jag inte låta bli!

Jag var bara tvungen att plocka in lite mossa. Ingen adventsljusstake än men ändå en liten förvarning på, vad som komma skall.


Jag la allt på en gammal träbricka, så jag lätt kan flytta runt mitt lilla stilleben. Hos M hittade jag de fina kvistarna med röda bär. Jag tror det är berberis.

Kram Sussie

Inga kommentarer: