- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 18 november 2012

Vintage Paper Christmas Tree

Aldrig trodde jag väl att en pocketbok kunde få igång min julpysselnerv så!



Nu har jag testat att göra en annan modell av pappersgranar i lite mer vintagestil

Du behöver:

  • En pocketbok som du river fyrkanter av i olika storlekar. Jag rev varje kant för att det skulle se ännu mer "operfekt" ut.
  • En pinne. Jag plockade smala pinnar i skogen, men man kan ta blomsterpinnar eller grillspettspinnar också. Tänk så sött att använda tandpetare...



Sen är det bara att trä pappersbitarna på pinnen. Börja med de största och vänd bitarna åt olika håll när du trär så att granen blir proportionerlig åt alla sidor.

Jag ställde mina granar i ljuslyktor av zink, men gamla lerkrukor med mossa i skulle också vara fint.

Kram Sussie

8 kommentarer:

Marit sa...

Å så fine!!:) nå ble jeg skikkelig inspirert!:)

Klem!

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhh så fina!
Kramar Kathrine

Hanna sa...

fräckt.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Hörde du varit inne på HB och instruerat :) JÄTTEFINA granar! Mvh Lotta

Designe sa...

Men du, det var oxå ett himla bra tips! :) Jättefina! Ha en trevlig helg! Kram

Catherine sa...

a good idea, thank you!!!
Catherine

Catherine sa...

a good idea, thank you!!!
Catherine

Rose Garden Malevik sa...

Hej Sussie
hihi.,,,jag ler...hur fint å kul som helst :)
å missa nu inte .....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan