- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 8 december 2011

Pynta med mossa till jul


-Har du julpyntat hemma hos dig än?

Vanlig fråga så här i december.

Jag älskar att julpynta! Eller fixa över huvudtaget. Fast jag är ganska ojulig i mitt pynt.
Ojulig på det sättet, att vi bara har några få tomtar i vårt hus när det blir jul.
Jag gillar mer att dekorera med naturliga saker, färgen rött och en massa ljus.



I somras sprang jag på några gamla trälådor på loppis. 30 kronor styck. Känslan kom... "vill ha-känslan" ni vet. Och samtidigt kom en annan välbekant känsla smygande... "men vad ska du med de där lådorna till egentligen?".

Hur som helst, jag köpte dem!

Och nu får de agera julpynt hemma i vår hall.

Några trälådor, lite mossa i olika färger och sen röda juläpplen. Snabbt, enkelt, naturligt och billigt!
Me like!



Kram Sussie

P.S. Glöm inte utlottningen av Liljeholmens värmeljus. Och förlåt för urusla foton. Det är så svårt att få till bra ljus när man, som jag, vägrar fota med blixt. D.S

5 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Jättefint!

Camilla sa...

Jättemysigt pynt :) Och vilka trälådor, förstår din känsla när du såg dom. Ibland får man helt enkelt bortse från den andra "vad-ska-du-ha-den-till-tanken" :)

Anonym sa...

Så mycket fint du har gjort... Mossa är underbart att jobba med.

Kram Birgitta

Johanna Stålros sa...

Sååå fint...Kram Johanna

Rummet för välbefinnande sa...

Men Sussie, låt aldrig den känslan drabba dig igen..... "fniss" Du ser ju nu hur bra det var att du köpte lådorna. Nej, köp på - allt vad du orkar! NOT!
Jag bara skämtar med dig eftersom jag vet att du tänker dig för, och det är bra.
Men, visst är det kul när man gör ett sådant fynd och sedan upptäcker hur strålande bra det verkligen var!

JÄTTEFINT!

Hade önskat att jag varit med dig där för jag hade gääääärna köpt en sådan låda för 30:- och lagt mossa i sådär. Men, det kunde du väl aldrig räkna ut?!?!.....

Ha en fin adventshelg!
Kram kram Mia