- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 10 juli 2011

Finklocka och fulklocka...

Det har flyttat in en objuden gäst vid en av våra uteplatser.



Alldeles själv har den bestämt, att platsen under den vita syrenen passar bra.
Det är någon slags klocka, och min mamma har alltid sagt, att det är ett ogräs och bör tas bort , annars dyker den snart upp överallt.

Men tänk jag tycker den är jättefin! Den får vara kvar! Den lillla vita karpaterklockan misstycker säkert inte lite sällskap. Klocka som klocka... vart går gränsen för ogräs?

Och när jag dricker mitt morgonkaffe ska jag hålla den under uppsikt. Jag lovar!

Ha en underbar söndag alla ni som troget kikar in trots sommar, sol och badväder!
Kram Sussie

5 kommentarer:

Lena sa...

Hej Sussie! Visst är den ganska fin...knölklockan. Men din mor har rätt i att den sprider sig enormt. Googla får du se! Men även ogräs kan va fint att se på!! Ha det bra!! //annastankarochfunderingar

Anonym sa...

Hej. Jag vill också varna dig för knölklockan. Den har fullständigt ätit upp en rabatt för mig. Fin att titta på, men aj aj. Hälsningar Eva L i Blekinge.

Anonym sa...

Både din mor och Anna har rätt, det är ett ogräs sprider sig lätt. Har den och rycker bort den så fort jag ser den...
Kram Birgitta

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vem bestämmer vad som är ogräs eller inte? En vän till mig tyckte till och med att kirskål var vackert och jag som slet för att få väck eländet. Smaken är som baken :)
Må så gott
Kram Marie

NerbyKatta sa...

Ujj, ta bort den! Detta "ogräs" tog över hela min blomsäng :(( Fick gräva bort allt, men denna överlevde iaf!!
Eller flytta den till något ställe där den kan husera själv.

Lycka till!

Kram Katarina.