- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 8 december 2010

Eldsjäl nummer 2 - Eija Kortesaari



Eija, är fembarnsmamman som tillsammans med sin familj, bestämde sig för att sälja det vackra huset i Sörmland och köpa en stor gård i norr.

Drömmen om att bo lantligt med djur blev verklighet för två år sedan!
Med kunnande och entusiasm såg de potentialen i det vackra gamla huset, trots att mycket jobb låg framför dem.

Stora rum liggandes i fil...
Pärlspont på väggarna...
Vackra gamla dubbeldörrar...
Kakelugnar...
Bland gårdens djur finns bland annat Klövsjöfår. 2009 fanns det endast 136 stycken av denna ras. Eija, som vänar om känslan i allt hon gör, handgarvar skinnen. Till sin hjälp har hon gamla, nästan antika redskap.
Eija har gjort något som många drömmer om. Hon har förverkligat en önskan! En önskan om att få bo med barn och djur i en vacker miljö.
I ett hus med möjligheter och många sköna detaljer.

Tack Eija för att du delar med dig av ditt engagemang!

Vill ni besöka hennes blogg så klicka här.

Kram Sussie

5 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket underbart steg att ta!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

bakom berget sa...

Tack för bloggtipset. Jag ska genast besöka den. Ha en fin dag! Kram Åsa.

Unknown sa...

Halloj i stugan,blev så nyfiken när jag läste Eijas blogg så jag var tvungen att kolla in här..:)) Ha en riktigt mysig dag..Kram/Annelie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Jag har följt Eija ett tag och det är så roligt och följa hennes liv på gården. Foton med en känsla som träffar rakt i planeten, en otroligt duktig tjej.
Kram till dig
AnnaMaria

Rummet för välbefinnande sa...

Sussie, vilket fint inlägg om Eija!
Ja, hon är sannerligen en eldsjäl och hon förmedlar en sådan genuin värme. En sådan där kvinna som man gärna har som förebild, för jag blir verkligen glad inombords när jag tänker på henne.
Annars så känns det mest som jag flyttar hela tiden just nu. Åhhh så mycket jobb det är, men åhhhhhh så bra det blir också. Jag trivs så gott här och jag längtar så efter att du ska komma hit så jag får visa dig.
Känns som det var evigheter sedan vi sågs sist - alldeles för längesedan.
Ha en riktigt fin helg och hälsa familjen så gott!
STOR KRAM Mia