- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 4 juli 2010

Jobb och dåligt samvete

Jag hoppas ni har förståelse för att jag inte hinner besöka eller kommentera några bloggar just nu. Jag märker ju att kommentarerna hos mig blir färre och färre, ni tror väl att jag struntar i er...

Men så är det ju förstås inte!

Jag är bara så oerhört mycket ute i Stallet just nu. Vi börjar 07.00 varje morgon och kör sedan fram till 16.00. Som ett vanligt jobb.

Fast sen går jag ofta ut igen när klockan är sex och kör några timmar till... Fönster ska kittas, takbjälkar ska målas, skruvhål ska spacklas och.... ja ni fattar!

Jag tror det här projektet kommer att bli ett sådant där vi om ett par år säger:
Kan ni fatta att vi gjorde det?!

Och jag har ett sådant fruktansvärt bryderi som virvlar runt i min skalle. Jag tror jag måste berätta om det - i nästa inlägg.

Under tiden får ni några bildbevis på, att vi inte ligger på latsidan :-)

Det är lite svårt att tänka sig, att detta hörn såg ut så här förut...

... och så här idag.


Före...
Efter...

Före...


Efter...


Fönstret ni ser, köpte jag på auktion. Kommer ni ihåg? Nykittade och nymålade är det snart dags att sätta in dem i gluggarna.

Kram på er alla! Tack för att ni tittar in.
/Sussie

12 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Ni är ju sååå duktiga. Vi har ett liknande mardrömsarbete som väntar. Har köpt en grannfastighet för verkstadsdelen vill Uffe ha men det följer med ett bonongshus som behöver MYCKET kärlek. Det kommer nog att ta lång tid för jag har kronisk värk i kroppen men ack så roligt. Jobba på ni duktiga, jag sitter här och applåderar i tanken. Kram Yvonne

Anna sa...

Hej! Första inlägget här! Så fint det blir!!! Jag är en trogen läsare och tittar in varje dag. Ser fram mot nästa inlägg ;-). Anna

A House With A View sa...

Åh så snyggt ni gjort! Såå spännande att se allt växa fram! Vilken enorm skillnad!

Kramiz aka

Söstra sa...

Vad ni ligger i!!! Lycka till och stor KRAM

camilla sa...

Ni är verkligen duktiga!
Det blir jättefint...jag förstår att all tid går åt till målning mm.

Vid såna här tillfällen skulle man ha en kock anställd så det var bara att gå o sätta sig o äta när man blev hungrig...

Vi trogna läsare förstår att ni har mycket att stå i just nu.

Många kramar Camilla

ANNIKA sa...

Ni har verkligen varit flitiga.
Vilken enorm förändring.
Ni har säkert mycket att stå i så det är klart att inläggen blir färre.
ser fram emot nästa inlägg....
kramar ANNIKA

Anonym sa...

hoppas jag får tillfälle att se när det blir färdigt :) kram!

♥ Pia... sa...

Näääämen Sussie..vilket jobb ni gör..Detta kommer bli en kanonbutik:)..eller vad nu du har tänkt dej..projektet ert är SÅ spännande att följa..och vi tror inte att du glömt oss....förstår om du har att göra..men samtidigt är det väl skojjigt oxå:)..ha de så bra..och på återseende...kram..pia

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad ni är flitiga !!! Så himla kul att få se föra och efter bilder !! Jaa, det blir såå fint...
Kraaam Anette

Kristins Hus sa...

Så fin blogg du har!! Moro å se før/etter bilder. Dette kommer til å bli veldig fint når det blir ferdig. Gleder meg til å se :-)
Håper det er ok at jeg linker til deg på min blogg?!
Ha en fin sommerdag
Kristin

Annika sa...

Hej Sussie! nej inte tror vi du glömmer oss inte.... här är det inte heller datan som får högsta prio just nu...:) jobbar ju fortfarande så all ledig tid tillbringas på stranden... är inte ett dugg avundsjuk på ert projekt just nu men väntar ivrigt på livstecken från dig så man får se hur långt ni kommit..:) ser kanon ut tycker jag.... hoppas du har lite tid över att njuta av vår underbara sommar..... Kram på dig goa Sussie.... Annika

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Åhhh vad fint det blir!!! ni är så duktiga och de där fönstren de blir ju helt prefekta :) kram och släpp prestationsångesten gällande bloggen....vi finns kvar och väntar tåligt på nästa inlägg Kram