- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 2 april 2010

Äntligen påsklov!

Precis innan lov, brukar det sätta som mest fart på jobbet. Plötsligt måste man hinna ALLT innan man går på ledighet. Observationer ska göras, kartläggningar ska överlämnas, det ska dokumenteras och det ska pysslas med tusen och en saker.

Det märks på bloggen när det är för mycket att göra. Det blir lite glest mellan inläggen...

Ju äldre jag blir, desto mer uppskattar jag påsken som högtid. Det är väl ljuset, blommorna och godiset antar jag.

I senaste numret av Vakre Hjem såg jag en jättsöt ägghylla från Vintage by Nina. Bedårande söt, men alldeles för dyr för mig.

Fast jag tänkte tillbringa hela långfredagen på auktion... och ibland kan det ju faktiskt vara med sådana där små hyllor i fyndlådor *hm*. Ja, utan hål för äggen då förstås, men det kan man ju fixa själv...

Håll tummarna!

Ha en riktigt Glad Påsk!
Kram Sussie

21 kommentarer:

Moa sa...

Med ljuset och våren kommer lusten och viljan att göra så mycket mer. Det är slut med soffpotatisen och en mer energisk Moa kommer fram.. och hon brukar lagom till påsk få lite mer fart och det är nog som du skriver ljuset, ledighet och godiset som gör det..*smile*.. Kram och ha en riktigt Glad Påsk.. Moa

Randi sa...

Vilka läckra påskbilder! Måste kolla nu i V.Hj.
Vill önska dig en fortsatt skön påskhelg!
Kram Randi

LantlivsAnette sa...

Ha nu en riktigt härlig Påsk helg !! Och jag ska hålla tummarna att du hittar ett sånt där ägg ställ !!!
Kraaam Anette

Marie - Systrarna sa...

Vilken bra idé, att köpa en hylla och sedan göra hål för äggen! Smart!
Ha en underbar påsk! Kram/Marie

Annas skattkammare sa...

Hoppas du har tur på auktionen! Jättefint rede du gjort!
Önskar dig en skön påskhelg!
Kram /Anna

♥ Pia... sa...

Ja tänk du Sussie..tror faktiskt att du kommer finna en sån däringa hylla:)...Auktion så kul..jag får hoppa över sånt den här helgen..gästerna kommer snart..och då blir det full rulle i flere dar..i morn påskmiddag med alle näre och käre

Måå såå gott och en gla´ påsk på dej..kram.pia

hagagården sa...

Hej
Håller med,ägghyllan var bedårande fin.
Kram o ha en underbart fin dag.
ninni

Millygarden sa...

Hej vännen Glad påsk på dig!
Nu njuter vi av ledigheten och god mat långa promenader i vårsolen!

Den fina ägghyllan hade passat ypperligt hos oss på påskbordet...barnen ska få måla ägg åt hela släkten på påskafton.

Kram Marina

ANNIKA sa...

Få se om du gör några fynd på auktionen...
Önskar dig en skön GLAD PÅSK!
många påskkramar från ANNIKA

Designe sa...

Hej och tack för din påskhälsning hos mig! Kan hålla med om att jag uppskattar påsken mycket oxå! Ha nu en riktigt fin påskhelg! Hoppas på sol! Kram :)

Marie sa...

Hoppas du gjorde några fina fynd på auktionen!

Glad Påsk!

Kram Marie

Annika sa...

Ja nu ä dä påsklov.... sköönt... har ledigt hela veckan ja mä...:) men jobbar imôra o på sönda natt.... såg på teve att de skulle bli avslutauktion där i di nolare delera.... kan tänka att du fyndade rejält.. mycket fint på bilderna...

GLAD PÅSK på Er alla..... Kram Annika

[ c o y o t e ] sa...

Jaa, den är fin.. Håller med..

Lycka till!
Glad Påsk!

Kram Mia

här är gudagott att vara sa...

Hoppas att du fick tag på några riktiga fynd idag.
Härligt med en egendag på auktion.
Fortsatt skön påsk rara du.

Haregott!

Rummet för välbefinnande sa...

Hoppas du hittade riktigt bra saker på auktionen idag!
Själv befinner vi oss i Sulvik och njuuuuuter i en av Marias stugor. Det är ju inte helt fel att fira påsk här kan jag säga. Sen vet du gjorde vi ett besök på "vår" loppis idag också. De hade öppet och mycket riktigt så kom de ihåg dig och mig från i somras *ler stort*
Hittade allt lite kul idag också......
Ha nu en riktigt fin påsk och hälsa familjen så gott!
Kram kram från oss

MiaMaria sa...

Hejsan Sussie!

Kikar in för att önska dig oxå en härlig GLAD PÅSK!!!

Må gott!
MiaMaria

camilla sa...

Jag tycker också mer o mer om påsken ju äldre jag blir...
Hoppas du fann något spännande på auktionen!
Önskar dig o din familj en skön påsk!
Många kramar från Camilla

helle sa...

Godt man også kan nøjes med at nyde billederne! Ønsker dig en gald påsk!

Kram Helle

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen, hoppas du fyndat på auktionen. Här uppe i norr vaknar inte auktioner och loppisarna fram förrän till våren och sommaren.Hoppas du får en fortsatt mysig påskhelg.
Kram Theres

Lilla Blanka sa...

Hej hej!

Wow vad fin blogg du har!
Jag har sutttit en lååång stund här och tittat på erat fin kök, läst om stallprojektet och tittat på en massa fina bilder..

Stor kram och ha en fortsatt fin påsk!
Mia

Jennyshemochharmoni sa...

Hoppas du hade en jättemysig dag på auktionen :) Jag längtar så mycket efter auktionssäsongen nu :) Har tittat ikapp mig lite och jag måste bara säga att ni är så himla duktiga! Gud så fint det är i både kök och stall! Kommer bli en dröm att få komma in där, det ser jag :) Hoppas att ni mår gott och har det bra. Stora KRAMAR!