- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 10 mars 2010

Pytt i panna

Dagens inlägg blir en mix av allt möjligt. Ingen röd tråd, bara ett sammelsurium av svar på frågor och information om ett och annat. Det kan vara otroligt skönt att servera pytt i panna ibland. Ett slags reningbad och möjlighet att börja på nytt efter det.

Stallet
I mailboxen och i kommentarerna får jag frågor om hur det går med stallet :-) Då blir jag så glad, eftersom det upptar så stor del av allt vi företar oss just nu. Enkelt uttryckt, kan man väl säga , att vi i dagarna kommit till den där magiska gränsen, när man börjar bygga upp istället för att riva ner. Takbjälkar har specialinhandlats och satts på plats.

Och jag har lärt mig ett nytt namn - fyrskäring. Fråga mig inte vad det är, men jag gillar namnet. Och jag gillar att kunna säga: "Jo, det går bra med bygget! Vi håller som bäst på att byta ut en och annan fyrskäring just nu..." Låter klart mer insatt än: "Jo, det går bra med bygget. Vi byter ut nåt ruttet i taket..."

Kejsarrabatten
Fick en fråga för någon dag sedan, om hur min Kejsarrabatt ser ut färg- och formmässigt. Det är lite svårt att svara på det, eftersom den är så nyplanterad. När jag tog kortet i höstas, var det inte så mycket som blommade. Därför ser det väldigt grönt ut. Jag har annars försökt hålla basfärgerna i blått, lila och rosa, men sedan blandat in lite av gult och vitt. Bara som ett lätt penseldrag, inget som får ta över. Kanske får jag ändra lite under sommaren som kommer, men det gör inget. Det känns i magen som om den kommer att bli bra. Jag har ju också försökt att tänka på, att växterna ska ha olika sorters höjd och bladform.

Sponsrade inlägg
Frampå, kommer jag att ha inlägg i bloggen som är sponsrade på ett eller annat sätt. Det kan vara smycken, detaljer, inredning... Alla har de ett gemensamt, och det är, att det är saker som jag själv tycker om och som passar in på den känsla jag vill förmedla i bloggen.

 Jag kommer att tala om i inlägget, att det är sponsrat, och också länka till den som är ansvarig för varan, men det är fortfarande jag som gör inlägget. Jag har ju valt att plocka bort reklam på min blogg, eftersom jag gärna vill välja vad jag gör reklam för. Google-annonser i all ära - men ibland gör de reklam för saker som man själv inte skulle vilja använda. De sponsrade inläggen är en slags blandning av eget inlägg och reklam.

Kram Sussie

8 kommentarer:

ANNIKA sa...

Så spännande att det går framåt med arbetet i stallet.
Ni har verkligen inga fritidsproblem...
Rabatten blir säkert fin när det börjar blomma...gillar den här sortens rabatter när allt inte står på rad....
kramar ANNIKA

Sussi sa...

Så klok du är när det gäller reklaminslag...sponsrade inlägg låter betydligt bättre. Man vill ju inte ha något som man inte kan stå för i sin blogg.
Kejsarrabatten ser ju jättefin ut...det blir kul att följa din nya rabatt med fänrik-riddare-husar-löjtnant och vad du nu hittar för fler militärer...

Vilket jobb ni lägger ner på stallet! Bugar och bockar för er entusiasm!
Funderar på att komma till ditt kafferep i sommar, det är ju inte så långt från Lysvik till Östra Ämtevik! Jag är så nyfiken :)
kram
Sussi

Anonym sa...

Hej!

Följer din blogg och kollar dagligen efter nya inlägg.

Tänkte be om ett inlägg om hur det går i köket. Gärna med mkt bilder :D

♥ Pia... sa...

Hejsan Sussie..ser att du har fullt upp..:)..dä har iofs ja mä..men det är av annat slag:)..Fyrskäring ja det har man väl hört om är inte det nåt gammalt och en såg..som man måste vara två för att såga??..ska bli så spännande att se ditt fortsatta arbet..kram..Pia

Malin - I min trädgård sa...

Jag gillar hur du tänker med reklamen som du kommer göra framöver. Och jag gillar verkligen att du är så tydlig med det också. Jag är glad att du inte har googlereklam och reklam under inläggen, jag tycker personligen att det är mycket störande.

Ska bli spännande att se din rabatt i blom i år! Jag tycker den ser jättefin ut, redan nu (när fotot togs ;-)).

Kram M

Unknown sa...

Ser att det händer mycket hos dig just nu. Är kluven till reklam i bloggen men förstår samtidigt varför folk har det.
//Camilla

Kallholmen sa...

Du har det du gör...med stallet! Förstår att det tar upp all din tid!
Klokt med reklamen...jag tycker det är jobbigt med vackra bloggar som störs av fula reklaminlägg!
Ha en mysig helg.
kram caro

Anonym sa...

Genial fill someone in on and this enter helped me alot in my college assignement. Thanks you for your information.