- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 6 november 2009

Härliga november!

Jo, det är säkert - jag gillar november!


Det blåser, det är mörkt och man är lite härligt trött på kvällarna... När jag varvar ner händer något.
Då kommer inspirationen!


Jag har aldrig så många inredningsidéer och projekt på gång, som under den här månaden. Det är NU du ska ut i skogen och samla mossa, kottar, rönnbär och annat som du vill skapa av inför julen.


När det har fryst till, och advent står för dörren, då blir det där skogsbesöket bara ett jobbigt måste. Något som måste hinnas med bland allt annat - luciaträningar, pepparkaksbak, storstädningar och julklappsrace... Och inte är det speciellt lustfyllt att försöka skrapa fram frusen mossa under ett täcke av skarsnö...


Nej, det är nu du ska ta tillvara dagarna inför det som komma skall. Det är nu du har tid att njuta.

Kram Sussie

7 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Ja du Sussie..du säger ett par sanningens ord du:)..gillar oxå november..men inpspirationen kommer kanske inte just nu...den ligger lite på is kan man säga men bara jag får ladda lite så kommer den....alla dessa julmarknader som jag ska vara med på ..helt plötsligt så är det tre !! stycken..oopps. var kom den sista ifrån??..men hinner nog den med...nää nu väntar sista rummmet på sin tur av städning..puh..i morn du ..då ska jag på kurs..jättekul...ha de gött..kram..pia

Louise sa...

Så härligt positivt du skriver!! :O)

Millygarden sa...

jo det är verkligen sant. Känner verkligen att man är gräsligt trött, men mitt upp i all trötthet har jag nmassor med energi att fixa och dona och drömma om en massa saker jag skulle vilja ändra på här hemma!

Trevlig Helg!
kram Marina

mias surdegar sa...

Gillar också hösten, lugnet lägger sig, inte så många måsten...:)
Kram och go helg på dig!
Mia <3

camilla sa...

Ja, det är nog smart att fixa fram lite mossa redan nu,för det har ju hänt att man står där o gräver fram isig o snöig mossa.Sa just till gubben förut att jag var sugen att dra igång något projekt...men jag fick inget svar.Annars tycker jag att november är väldigt mörk o allt går ganska trögt.Men jag älskar advent och vi är ju snart där...
Ha en trevlig helg!
Kram Camilla

Anonym sa...

Alla årstider har sin tjusning, den här månaden myser jag framför datorn eller vid stafliet med lite glögg. Det är livskvalitet!

kram
Karina

Älfgärdet sa...

November är väl helt underbar! Jag har bokat in min mossrunda nästa onsdagfm & hoppas att ingen snö & inga minusgrader sätter stopp för det:).