- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 9 juli 2009

Kafferep

Förr i tiden samlades kvinnorna för att dricka kaffe och umgås på sk. kafferep.
Nu är ni bjudna att göra samma sak!
Passa på om du/ni har vägarna förbi Östra Ämtervik

Måndagen den 20 juli klockan 15.00 eller onsdagen den 22 juli klockan 15.00

Ta med dig några väninnor på ett gammaldags kafferep hem till oss. Ni bjuds på vetebröd, sju sorters kakor och tårta. Allt är naturligtvis hembakat.

Antalet platser är mycket begränsat och först till kvarn gäller! Anmälan är bindande och görs på telefon
070-388 51 67
senast den 18 juli

Pris: 125 kronor


Välkomna!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad skoj det hade varit! Har ju nyss varit i Östra Ämtevik, attans att vi inte sparade Selmabesöket lite!

Du får säkert mycket besök. En sån bra idé förtjänar det.

Regnkramar från Eva-Mari

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhhh, vet du - jag ska skicka dig ett mail eller sms.......
Ja, vi var så glada när vi åkte hem och förstod bara inte vart tiden tagit vägen!?!?!?!..........
Räkna in mig, absolut, men som sagt så hör jag av mig lite mer!
Imorgon och på lördag är jag ledig!
Så underbart så jag tror inte det är sant.
Bamsekramar till dig!
Mia

hemtrevnad marie sa...

Å du, vad det låter trevligt....får se om man kan få nån väninna med sig då:), själv har jag ju aldrig masat mig te att ta körkort, haha!
kram på dig!!

Elzie sa...

Vad det låter mysigt. Hoppas ni får ett härligt och regnfritt rep.
Kram Elzie

♥ Pia... sa...

Hej Sussie...Vicken tur att jag såg att du lagt ut detta:)..NU kommer jag & två te..vicka de blir en överraskning för båd dej å mej.. ses måndan den 20 juli...hej...kram..Pia

Jennyshemochharmoni sa...

Å söta du! tusen tack för dina rader. De värmer verkligen! Jag hade JÄTTEGÄRNA varit på ditt kafferep också. Synd att man inte bor närmare! Kanske i framtiden ;) Stor KRAM!!

Ett hus vid en å sa...

Åh, vad roligt det hade varit att komma på ditt kafferep! Det passar en småländska som mig, för här fikas det må du tro.. ;) Synd bara att det är så många mil emellan. Hoppas och tror att det kommer massor med tjejer, idén är kanon! Ha det bra, kram Kicki

n o r d i n g å r d e n sa...

Så himla gott- och kul!!! Synd jag inte har vägrana förbi, för att fika, det är jag bäst på: )

Himmel vilken vacker matta din mamma gjort, vilket proffs hon är, urtjusig!! Vackert rum låg den i också!

Trevlig helg!

Huset vid ån sa...

Åh, vad mysigt det låter...Skulle jag inte bo så långt bort så skulle jag genast komma! Trevlig Helg! Kram Therese

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilken rolig idé med kafferep.
Vi åker bort i slutet av den veckan, men det vore egentligen mysigt.
Kram Susanne