- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 16 juni 2009

Tiden är vad vi gör den till

Tid...


Bloggen har passerat 300 000 beökare och jag inser att det gått en tid sedan jag först började blogga. Närmare bestämt 2 år.

En del av er läsare har kanske hängt med sedan starten, andra har tillkommit under resans gång.

Och tänk! Jag tycker fortfarande att det är lika roligt att blogga!

Såklart har man ju sina svackor när det gäller idéer till inlägg, men jag har lovat mig själv, att bara göra inlägg när jag själv känner för det. Inte för att det måste göras.


Hur har du tid? undrar många när man pratar om bloggandet.


Men det handlar ju om prioriteringar, som så mycket annat. Något annat får ju stryka på foten, så är det ju. TV-tittandet är minimalt, men det har det nästan alltid varit så det saknar jag inte.

Och jag golfar inte... eller går på kvällskurser...

Allt handlar om att prioritera, eller hur? Och funderar du på att själv börja blogga, så tveka inte. Bloggandet är ett demokratiskt verktyg, som hjälper människor över hela världen att få sin lilla stämma hörd - och läst! Och jag skickar just dig som läsare, ett stort tack, för att du lyssnar på mig ibland.

Kram Sussie

12 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Nää men se gokväll..har du bloggat i 2 år du med..ja jag tror nog att jag följt dej i stort sett hela tiden..du är en härlig skribent..gillar att läsa dina texter..sen har du fantastiska bilder därtill... s´å vi bloggar en tid till..å int tittar jag på så möe tv heller å int golfar ja heller så..blogga de är melodin de..kram..PIA

MonaA sa...

Hej!

Vilka bra och kloka ord från dig! Jag gillar din blogg och kikar in till dig då och då!
Jag är ju ganska ny i denna bloggvärld, har bara hållt på i en månad, och det är verkligen beroendeframkallande! Jag sitter också hellre framför datorn än framför TV:n, men som tur är har jag min datorhörna i vardagsrummet, så jag är iallafall i samma rum som min familj om kvällarna. Jag kan ibland känna att det går ganska många timmar, jag sitter här allt som oftast, när jag kan. Ibland kanske lite fööör länge!
Att hitta nya idéer till bloggandet är inte helt lätt, sen är jag inte så bra på att fotografera, så jag funderar på att gå en fotokurs (när jag nu ska hinna med det, hihi)! Men kul är det!

Nu ska jag in och kika lite mer på din blogg!

Kram och ha en skön midsommarhelg!

Mona

Kallholmen sa...

Jag älskar din blogg...
Tack att du började och att du fortsätter, kravlöst när du har lust, det blir bäst då och man mår bäst på det viset!
Vi har ju glädjen att vara två med vår blogg, förvirrande för vissa men skönt för oss den ena kan ta vid när den andra har bloggtorka eller mycket för sig. Jag håller med dig det är bland det roligaste man gjort att börja med bloggandet.
Kram carolina

Therese sa...

Jag prioterar bort Tv-tittande också. Fast ibland måste man bara gör något som inte krävs någon energi alls. =P
Vacker vinst, precis en sån vill jag ha.

Ha en fortsatt bra midsommar vecka.
Kram

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Jaa, du, nog var det tur att vi började blogga du och jag !! Annars hade vi ju inte hittat varann, och alla de andra med fina bloggar !! Det är sååå himla kul, man får sån inspiration..jag har ju också haft min blogg nu i drygt två år, och det är lika roligt ännu !!
Nu vill jag önska dig och din familj en riktigt glad och trevlig Midsommar !!
Kraam Anette

Cc sa...

Håller med dig fullständigt, Bloggande tar tid men det ger så mycket tillbaka ångrar mig inte att jag började. Kram

Hilsen fra landet sa...

Jag lyssnar - fortfarande! Og gillar det lika mycket som alltid.

:-)

ANNIKA sa...

Grattis till den fina vinsten!
Tack för att du finns Sussie!du är en glädjespridare i den grå vardagen.Ja visst handlar det om att prioritera , det man tycker är roligt hinner man...
Ha nu en riktigt skön midsommar.!
många kramar från ANNIKA

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, så rätt du har!!!!!
Tiden är vad vi gör den till.....
Vissa saker ger så mycket mervärde så det är värt det flera gånger om.
Hade inte du haft din blogg så hade vi ju aldrig lärt känna varandra - jo, kanske eftersom jag skulle träffa dig *ler* - men kanske inte på ett så bra sätt som det blev.
Önskar dig en fin midsommar också hoppas jag att vi kan ses snart!
Kram på dig vännen!
Mia

Unknown sa...

Bra och kloka ord du har.. det är så roligt att läsa och inspireras av varandra.Och det bästa av allt är ju att det är kravlöst.
Vill önska dig och din familj en glad och trevlig midsommar
Kram Maria

Elzie sa...

Åh så många människor som varit här. Grattis till det. Tänk, jag har snart bloggat i två år jag också. Började på webblogg, i juli 2007. Inte klokt vad det runnit iväg. Och några inlägg har man ju fått till sen dess!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Lilla huset på prärien sa...

Hej Sussie,

grattis till två år på bloggen! Själv firar jag nu 1 år och vet inte vart tiden har tagit vägen.

Såg också att du är månadens blogg i nya Lantliv! Stort grattis till det också! Dubbelgrattis :)

/ Jenny