- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 14 april 2009

Till Emma

När jag lyssnar på musik, så är det melodin som sätter sig först. Texten kan nästan vara vilket blaj som helst. En sommar skruvade jag upp radion till max varje gång Markoolio sjöng "Det ska va reagge på sommar´n å massvis av vin, dricka hemkört å cola... "

Ja... ni fattar... Det svänger, man blir glad, och skurtrasan snor lite snabbare när man har klämläck musik i bakgrunden.

Vår dotter däremot lyssnar på texterna. Och hon har lärt mig att verkligen lyssna på melodier, visor och sånger jag annars skulle ha valt bort. Och plötsligt kan jag inte få nog. Och jag är så glad och lycklig över att jag har en sån fin och klok dotter. En dotter med det vackraste inre jag vet!

Så därför: Här kommer en textstrof till dig!

"Önskan"Peter LeMarc


Jag önskar dig inte guld mitt barn ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att vara dig själv och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig vänner i ett rikligt mått och vänner att lita på

9 kommentarer:

Noll54/Eva-Karin sa...

Jag lyssnar gärna på texterna jag också,,,,vissa kan få mej att gråta!
Det är en fin text du ger din dotter,,det är ju så vi vill våra barn ska känna!

Ha det så gott!

E-K/noll54

Muffinsmidja sa...

Go`morron! Ja dessa ord är väldigt fina. Mina barn har fått en tavla med just denna text på när dom var små. Önskar dej en bra dag, kramis Åsa.

♥ Pia... sa...

Vacker text till en lika vacker dotter ..både inuti & utanpå:)..ja de är guld värd avkommorna våra....önskar er båda en fin & vacker dag..kram..PIA

Skatan sa...

Godmorgon!

Ett vackert inlägg.

Ha en fin dag i solen - du och dotra din...

/Anna

sabina sa...

Vad fint!

Nylyckan sa...

Hej!
Gud så fin text till din söta dotter! Kärleken till sina barn är så stor och villkorslös. Texten kan man ju läsa som dikt på t.ex. ett bröllop. Kram Åsa

Åsa sa...

Jag gör nog som du och svänger mest till melodierna, men visst finns det texter som griper en mer. Du har ju hittat ett riktigt guldkorn!! Ha de//Åsa

Anna sa...

Å vilken fin text! Den ska jag skriva ner till min dotter!!!Lite synd att jag såg den ett par månader för sent, annars hade den fått följa med på hennes dop :)
Ha det så bra!

Mange sa...

Jag och min dotter var ute på Sundsberget och åkte skidor ikväll. Vi blev omåkta hela tiden av folk som åkte fram som galningar. Min dotter åkte rakt ner i diket på ett ställe, för hon tittade på hur vackert det var när månen lyste genom träden och ner i snön. Då blev jag så där översvällande glad att jag har en dotter som struntar totalt i att åka fort och istället ser allt det fina runt omkring.
Det tog en timme att köra tre kilometer....