- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 21 november 2008

Gammal kärlek rostar aldrig....

.... och inte kärlek till rost heller.


Snart börjar det bli dags att ta in enris att smycka. Själv brukar jag hitta på nya sätt att göra det varje år. Det är så lagomt stort projekt på något vis.


I år har jag klippt ut hjärtan i plåt som sedan lagts i ättiksprit. Efter en halvtimme är de färdiga att ta upp och sprayas på med lite vatten.

Resultatet blir en härligt rostig yta.

Snabbt och enkelt var det!

Klicka på bilderna så blir de större
Kram och tack för att du tittade in!
P.S F´låt att jag är dålig på att hälsa på er som bloggar just nu. Tror bestämt att jag har en osynlig tidstjuv som smyger omkring här hemma... D.S

24 kommentarer:

Elzie sa...

Vad fint det är med enris. Och dina hjärtan var helmysiga. Synd att jag inte kan ta in ris, tål inte doften så jag får hålla mig till annat.
Hoppas du får en härlig helg däruppe i Värmland.
Kram Elzie

Skatan sa...

Då är vi två...

Lallis - liv och leverne sa...

ej det är rätt och vad fint!!
kram Lallis

Backstitch sa...

Hej

Har egentligen tyckt att allt rost skall putsas bort men nu när jag ser dina hjärtan förstår jag charmen med rost. De är jätte fina.
Kram Moster

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad fint! Jag måste också plocka in lite. Har dock ingen En hemma men jag kanske kan smyga in till någon av grannarna ;)

Kram Jenny

♥ Pia... sa...

Hejsan..jo du ..den smyger runt hos mej med..hinner inte blogga alls.:)..åå så vackert..du vet..jag älsakr rost jag :)..det där var nåt att ta efter..plåt sa du..HUR ..gjorde du..bara klippte så där?..eller..förlåt en dum fråga..men...äsch..ha de så gött istället..får njuta av dina rostiga hjärtan istället..kram..PIA

Vitt och nött sa...

vilket smart tips! blev jättefint!

hoppas du får en bra helg!
Kram!

Unknown sa...

Hejsan!
Du har något att hämta hos mig!
Kram Petra

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint du har gjort det..och vilket bra tips du ger oss för att få till det sådär rostigt som vi vill ha det !!
Ha nu en skön helg
Kraaam Anette

ANNIKA sa...

HEJ!
Har också tagit in enris som jag tycker hör julen till.
Vilken bra ide´med hjärtana.Rost är väl fint.Man kanske skulle prova ....
Ha en trvlig mysig helg!
Annika

Compact Garden sa...

Nu kommer det att "rostas" till kolonistugan det kan jag lova, vilket bra tips!/Anne

Annas skattkammare sa...

Men vilket bra tips på att få rostig yta! Hjärtana blev toppenfina!
Trevlig helg!
Kram /Anna

Lösvirkesbyggarna sa...

Bra tips! Det blev jättefint!
Kram Anna

Mina projekt sa...

Hej!

Gissa om folk tycker om era smideskronor?
Jättekul att ni vill vara med på utställningen, ska bli spännande att se hur dagen blir imorgon.
Sånt här måste vi hitta på fler gånger, eller vad tycker du?

kram
från en utsliten Karina :)

mig & alice sa...

Hejsan.

Visst är det häftigt att man kan göra rostiga saker, har också provat :-).
Dina hjärtan blev så vackra i enriset.
Känner igen mig i att inte hinna besöka andra...det är lite mycket nu innan jul :-).

Men vi kommer igen :-).

Ha en fortsatt trevlig helg..själv sitter jag och provsmakar Äppel och Kanelglöggen jag säljer i butiken. Mmmmm, doftar jul i hela huset nu.
Kraam
Melinda

StrandviksVillan sa...

TACK för tipset! Ha det bra! Anki

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilket bra tips för att få till det där rostiga. Men HUR klippte du till dem?Är det nån speciell plåtsax och hur fick du dem så perfekta?

Kram Viveka

Bruno och Mig sa...

Hej!

Första gången jag tittar in här. Hittade hit via bloggen Hemma hos Zaga. Så vackert du har det. Dina hjärtan i enriset är underbara.

Dig kommer jag att besöka i gen.

Kram L

Ps: självklart vill jag vara med och tävla! Lånar bilden och länkar till dig...

Karin Krut sa...

Väldigt vackra bilder och jaaa jag kommer ihåg det avsnittet och jag hör nog till dom som inte tyckte att det var det vackraste jag sett :) men din krona är jättefin i alla fall :)
Ha en skön kväll
Kram Karin

Anonym sa...

Hur fint som helst, ska ut och se om jag hittar några enbuskar under all snö!!! ;-)

sabina sa...

Vilken härlig installation (kan man kalla det för det?)! De rostiga hjärtanen ser ut som pepparkakor! ;) Å det är en bra sak tycker jag!! :)

Gunilla sa...

Jättefin ullkrona den skulle jag ochså vilja ha.
Plåthjärtan det var jättefint. Jag tror jag skall försöka hitta en plåtbit att göra av.
Hoppas på turen med Misteln. Jag håller tummarna.

Ha en fortsatt bra dag
Gunilla

Kerstin sa...

Oj, så fint, det måste jag prova!!! Tack för tipset!

Kramar Kerstin

Anne sa...

Ser urtrevligt ut.... Måste pröva genast...

Tack för tipset.

Kram Anne