- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 30 september 2008

Miljövänliga veckan

Vecka 40 är tydligen Miljövänliga veckan. Jag hörde det av en slump på radion i morse.

Miljön är viktig. Både den yttre och den inre. Det händer något med oss när vi vistas i en miljö.
Vill också passa på att tipsa om en tävling som pågår fram till den 10:e oktober. Vinnaren kammar hem vackra - och miljövänliga - disktrasor.

Ja, om man inte räknar den verkliga vinnaren förstås - MILJÖN.

Bild hämtad från Svenska Inredningsbolaget där också tävlingen pågår.

Kram till er alla!

/Sussie

16 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst skall vi tänka på miljön - här sopsorteras det och återvinns på loppisar!

Kram Maud

Lilla huset på prärien sa...

Ja jättetrevlig tävling - har redan varit in och anmält mig :)

Kram Jenny

Mina projekt sa...

Med tanke på klimatförändringar och allt som det pratas om borde det vara miljövänliga veckan 52 veckor per år.
Med tanke på de vackra bilder du brukar lägga ut tror jag att det redan är det hemma hos dig! :-)

kram
Karina

Veronica sa...

Ja, vi förstår nog inte hur vackert vi har det och hur lätt det är att allt förloras för all framtid. Vår underbara miljö vi lever i. Det är som i visan.. Kalla den änglamarken eller himlajorden om du vill, jorden vi ärvde och lunden den gröna... Tänk, bara tänk, om det inte finns någon lund att ärva om ett par hundra år!....

Slå ett slag för miljön! ( Jag kanske låter präktig idag, men ibland måste någon göra det!)

Kram Veronica

♥ Pia... sa...

Va, ärrä..miljövecka..hade jag inte en aaaaaning om:)...men NU vet jag..bra..får tänka till lite om miljön ..disktrasan som du visar har jag en..från Mitt egna hem..Nyhem..den är superbra...fin liten krans du gjort..men vad var det för nåt?..får kika en gång till..kram..PIA

Millygarden sa...

Jag kan varmt rekomendera dom! Har två stycken som turas om i köket!

Kram Marina

Krusidull sa...

Sagt det förut och gör det igen.Du har så fint hos dig.
Och vad fyndig du är i din text, kul.
Kram
Krusidullan

Skatan sa...

Tittar in för att säga godkväll och ser att du har ett nytt inlägg - alltid kul :)

Sov gott!

PS - vacker äppelkrans runt ljuset! Du har alltid någonting på gång...

Liten Bod sa...

Det visste jag inte, men här hemma försöker vi tänka på sånt jämt. Om alla gör lite så blir det mycket gjort! Och nog är det viktigt hur man har det omkring sig också, en del inser nog inte det. Kram, Tina

HemmaFABRIKEN sa...

Ååhh, jag använder alltid såna diskdukar, de är jättebra. Jag tycker dock att de är lite för stora, blir lite klumpigt. Jag brukar klippa en i två delar och sedan sicksacka eller overlocka de råa kanterna som blir. Då blir de perfekta, håller jättelänge.
Tack för tipset om tävlingen!

Kan samtidigt passa på att tipsa om min nya webbshop: http://myracollection.ebutiken.nu Om det är ok :o)
Tex Öppningserbjudande på snygga linkuddar med text!
Kram

Eleonora sa...

Hej! Tänk att något så litet som en snygg (och miljövänlig bara+ i kanten)disktrasa kan pigga upp det vardagliga.
Kram Eleonora

Annika sa...

Visst tänker vi miljövänligt..... handlar på loppis, återvinner en massa saker som andra vill kasta.... samlar i garderober istället för på tippen....gör saker av en massa skräp... att vi sen sorterar tidningar o burkar o glas o plåt o .......... det är ju bara en vana vi har...:) eller hur??? Kram Annika
ps.... ska kika in o köpa en sån trasa på Nyhem nu på mârten.... hade bara färg i huvvet sist...:)

Anonym sa...

Aj då! Jag missade reportaget!! Vet ju vilken tidning så jag får leta... Kram Bettan

Designe sa...

Vilken fin liten krans du har där runt ljuset!
De disktrasorna är så fina oxå, skulle gärna vinna såna..är ju riktigt gammeldags!... :)

Brunkullan sa...

Så fint med äpplena! Och tack för tävlingstipset:)
Susanne

Anonym sa...

en sådan där disktrasa har jag =) Fick den av en kamrat på jobbet =)Bra att den kan tvättas o återanvändas..