- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 16 mars 2008

Selmas hörna samt små bloggbryderier!

Hallen däruppe börjar ta form och jag tänkte därför visa en liten sneakpeak idag.

Det är så mycket som inte är på plats än - lasering av skrivbordet, beslag, golvlister, taklister....
Men va katten! Ibland kan man inspireras av det som inte syns också.
För att väggen ska bli mer levande har vi valt att inte ha samma dimension på brädorna. Tanken är att det ska kännas mer gammaldags. Förr tog man vad som fanns till hands och sågade av det man kunde ta tillvara på de egna ägorna...


Även om det inte är klart än så KAN jag inte låta bli att fischla till det lite, bara för att pröva...


Gillar att skrivbordets ben och stolens ben svänger likadant.

Vad passar väl bättre på ett skrivbord - i en skrivarhörna - hemma hos en granne till Selma - än...


Som en del kanske märkt har det varit tunnsått med kommentarer från min sida hos er andra bloggare. Jag har funderat mycket på hur jag ska göra med mitt bloggande - fortsätta, sluta, dra ner på det...

Ni vet... "jag är inte bara bloggerska - jag är mamma också" Har kommit på mig själv med att ständigt ha lite dåligt samvete för att jag är så dålig på att ta mig tid att kommentera, göra inlägg och annat som hör bloggandet till.

Men vad sjutton!

Skytteträningar, cirkusskola, fotboll, läxor, jobb och mysstunder med familjen har jag alltid satt främst och vill så göra även om jag bloggar. Därför: Inget dåligt samvete mer!

Orkar du kommentera så gör det. Orkar du inte, så strunta i det. Hoppas ni känner att läsandet av min blogg är kravlös, inspirerande och "najs". Alla är välkomna att läsa! Det ska vara kul att blogga! Inga måsten, inga dåliga samveten och inga krav.

För att kunna fortsätta blogga drar jag nu därför ner på en del av det som tar mycket tid. Istället lägger jag min tid på egna inlägg. Jag hoppas att några av er läsare stannar kvar ändå även om jag inte lämnar så många spår efter mig hos er :-)

Hoppas solen skiner på er alla idag!
Kram Sussie

28 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fint det blir! Ni är verkligen duktiga :)
Självklart ska det vara roligt att blogga och inte kännas som ett måste! Jag kommer att fortsätta kika in här :)
Ha det gott.
Kram!

Älfgärdet sa...

Men du, så är det ju. Har också bestämt mig för att det dåliga samvetet inte gör någon nytta alls. Jag är hos dig & många andra & läser men ganska sällan hinner jag lämna någon kommentar. De flesta av oss är nog i samma sits. Jag håller min blogg vid liv lite då och då men ibland finns det ju saker som är viktigare... Just nu
t ex att få hallen i skapligt skick inför den stundande påsken (måste ju ha nåt som flåsar i nacken för att man ska få lite tempo!). + att njuta av det vackra värmländska vädret som iallafall vi i söder har haft idag. & titta till mina juveler som har dragit fram & satt ihop studsmattan. Det är ju trots allt vår!

Elaine sa...

Känner också så som du, dåligt samvete för att man inte hinner kommentera andras bloggar. Vill så gärna, men...det tar tid.
Har tänkt på det samma, att kosa sig med att göra inlägg och att kommentera när man har tid.
Jag tittar gärna in och du behöver absolut inte lämna spår efter dig.

Oj vad fint det blir i hallen! gläder mig till att se fortsättningen.
Klem!

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!! Du har allt fischlat till det bra!! Klart man inte ska känna några måsten angående bloggandet!! gör vad du känner för, jag kommer iallafall kika in här!
Kram från Dalsland

Two sa...

Du har komt til den rette konklusjonen, det skal være kjekt å blogge,.... om det man vil blogge om. Vi har vel stort sett familie alle sammen som blogger om hus og hjem mm. og det er så herligt å koble av frå det daglige med en bloggrunde, og møte andre i samme situasjon og med samme interesser! Stå på! Og du lagar mange flotte innlegg, er ofte innom og kikker!

MiaMaria sa...

Man tager vad man haver....de gjorde så förr och så himla snyggt. Visst blir det lite mera känsla i det.
Nu skulle jag vilja ha plankväggar överallt det är så himla fint.....

HA det så himla gott!
Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Helt rätt tänkt om bloggandet!! Jag ger kommentarer så ofta jag kan, men nu har jag haft paus sedan några dagar....

Sååå fint det blir! Skönt att se att fler än jag inte kan låta bli att testa lite innan det är klart:)......

Ha en fortsatt skön söndag! Kram!

::fina:: sa...

Hej på dej, vilket fint skrivbord! Har också ett med svängdda ben och gillar det skarpt. Jag ville bara säga att jag håller fullständigt med dig om att det ska vara roligt att blogga! Ett tag lade jag nästan av att blogga på grund av prestationsångest. Och det är faktiskt sant att det inte spelar någon roll hur många som skriver kommentarer, det viktigaste är ju att någon läser! Lätt att glömma bort ibland men nog så sant. Kram! ~Josefine

Körsbärsgården sa...

Hej Sussie!
Jag stannar mer än gärna kvar och läser Dina välskrivna texter och tittar på Dina inspirerande bilder från Ert vackra hem. Ha inte dåligt samvete över bloggande och kommentarer utan gör som Du tycker och som det känns bra för Dig. Det blir det säkert det bästa för alla i längden. :)

Solen sken ett tag idag! Efter ett hotellbesök med fantastisk brunch passade jag på att vara ute och fixa på gården. Nu är det lite vårfint runt knutarna: påskliljor och mossa i krukor samt björkris och videkvistar i flera pilkorgar. Ris-klot, moss-ägg och björkris-kransar har fått ersätta moss-klot, ris-kransar och hjärtan. Det ska kännas och synas att våren är på väg!

Önskar Dig en skön vecka och hoppas den blir solig och fin! :)
Kram från Karin.

Randi sa...

Skönt att du kastat det dåliga samvetet över bord. Jag har aldrig förstått det där med att man ska känna sig tvingad att kommentera. Jag tror vi alla måste prioritera vår tidsanvändning.
Tack för tipset om vitsåpan. Har nu mailat en länk till min mans dator. Såna golv ska jag göra i vårt sovrum och i övre hallen. Jag har tidigare både laserat och målat golv så det här blir kul att testa. Hoppas det funkar trots mycket kvistar i träet.
Kram Randi

This is Kia sa...

Jättefint, roligt med lite selma tema =)

Gillar verkligen benen på skrivbordet och stolen.

Kramar Kia

Evas Paradis sa...

Det där var ju en himla bra ide med olika bred på bräderna! Ser verkligen lantligt och "gammalt" ut!
Visst är man sugen på att sätta dit piffet ... brukar har det ganska klart för mig i huvudet långt innan färgen torkat ;-)
Ha en bra vecka!
/Eva

Jes/Vita villa vila sa...

Oj oj oj så snyggt! Ljuvliga bilder ♥ Mmmmm!

Kram Jes

Hem och Lycka sa...

Vad fina bilder, vackert pyntat!

Det finns inga måsten och du ska INTE ha dåligt samvete! Vi har ju alla liv utanför bloggvärlden och nog är det den som är viktigast.. ;-) KRAM!

Anonym sa...

Hej, jag har bara varit i bloggvärdlen ett par månader men förstår ända precis vad du menar.
Jag tycker den inspiration jag får av att kika runt hos alla är viktigast och jag hinner bara kommentera det som sticker ut.
Och den roligaste grejen på morgonens runda runt är era väggar med olika breda plankor. Snyggt, smart och roligt!
Sköt om dig och stressa inte,

Liten Bod sa...

Hej! Jättefint med brädor i olika bredd! Och vilket skrivbord... Nu när jag bloggat ett tag förstår jag precis hur du känner det. För mig är inspirationen hos andra det viktigaste, även om det är kul med kommentarer på de egna inläggen också. Så fortsätt i den takt du hinner! Kram, Tina

LantlivsAnette sa...

Hallo !
Åhh så fint det blir..som en dröm !!
Du kan det där..och vad fint att ha olika bredder på brädorna så där...
Du..helt rätt..blogga och kommentera när du känner för det..jag kikar in här då o då för att se vad som händer i ditt underbara hus !
Ha det så bra Kram Anette

Nina på Kyrktorpet sa...

Din blivande hörna ser underbar och mycket inbjudande ut härligt svängda ben på skrivbordet, håller med dig om det!

Elzie sa...

Inte behöver du kommentera hos alla. Bara du fortsätter blogga så är jag nöjd för det är både roligt och lärorikt att titta inom dig. Hallen kommer att bli så snygg när ni är klara med den. Det ser man redan nu.
Hoppas du och familjen får en skön påsk.
Kram Elzie

Anonym sa...

Precis så ska det vara att blogga- kravlöst! Det är ju lite av en dagbok, som man skriver i när man vill och orkar, och inte ska man känna att man är "tvungen" att kommentera tilbaka! Har själv en liten tös på snart 5 månader och jag märker hur hon tar tid och hur det än är, så går hon, mannen och hemmet först, och så kommer det alltid att vara! Blogga på utan krav du! Kram FruHenriksson

Anonym sa...

Jättevackert med Selma på bordet. Jag önskar att jag hittar en byst som passar hos mig... Det ska ju gärna vara en som man känner lite för..

Anonym sa...

superfint!

♥ Pia... sa...

Hej super fint det blir hos er...ja jag känner som du att man inte hinner..familjen sätter man ju främst..och samtidigt så är hobby nåt som man måste ha eller ska unna sej..men har man då som jag (antar att de flesta har så) många hobbyn och intressen(scrappa, måla ,blogga,inreda osv....) så blir det trångt..men liiiite blogg hinner vi..kanske inte så mycket inlägg eller kommentarer...Ha de så gôtt...PIA

Anonym sa...

Vilken mysig skrivhörna : ) Självklart ska det vara roligt att blogga! Annars är det ju ingen mening. Att kommentera är ju inte viktigast, man kikar ju runt hos er alla för att få inspiration! Hinner jag så kommenterar jag, gillar era bloggar ändå : )

Ha en bra vecka!
Kram Maria

Ett hus i vitt sa...

Helt rätt tänkt ang bloggandet!! Det ska BARA var kul, är min filosofi. Otrligt mysigt ditt skrivbord blir, nu blev jag inspirerad, har själv ett skrivbord som ska piffas. Ha det bra! Kram, Anette

Skatan sa...

Hej! Så jag känner igen mig i dina bryderier. Här går även jag på halvfart och funderar över bloggandets vara eller icke vara. Det måste vara kravlöst, annars backar jag...jag gissar att jag håller på att värka fram en modell, ett förhållningssätt som passar mig. Antar att det är ungefär vad du beskriver och funderar över just nu! Jag kommer i alla fall att vara kvar som din läsare - oavsett om du har möjlighet att titta in hos mig eller inte :) SKöt om dig!

Kram.

Hanna sa...

Vilket fint bord!!

Pikiteniang Swefil sa...

Fint bord och stolen passar perfek!

Önskar dig en Glad Påsk.

Hälsa hos mig även om den är en nyskapad svenskblog och du får ursäkta min grammatik *fniss
http://richiesliv.blogg.se
Nedan är en blandning:
http://pikitinianos.blogspot.com/