- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 5 januari 2010

Häng med i miljö-uppmaningen!

På torsdag startar Miljö-uppmaningen!

Varje torsdag under januari/februari kommer inlägget att handla om vad man kan göra för miljön. Jag är säker på, att alla kan delta och komma med bra idéer om vad vi kan göra. Många bäckar små, vet ni...

Och inte spelar det någon roll, om man skriver om sådant som "alla" redan vet - som det här med tygpåsar tillexempel - man behöver ju påminnas.

För att man lättare ska kunna se vilka som deltar, har jag gjort en logga som ni kan använda er av. Inget måste, men för de som vill.

Skicka en kommentar att ni vill vara med, så lägger jag upp en länk till höger i bloggen.
Kom, och var med! Tanken är god och syftet är bra!

Tack förresten för alla mail och kommentarer angående min tygpåse! Ni är några stycken som frågat, om det går att beställa. Jag gör några till och sen får det bli först till kvarn. Jag lägger ut det på bloggen när jag har sytt,allt eftersom.

Kram Sussie - som använde tygpåsen för första gången igår... Den funkade! Ingen knölig, otymplig form, trots mjölklitrar och stora juicepaket.



22 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Hej min vän, jag har allt en liten tanke som jag kanske kan dela med mig av i miljötänket. Det är ju trots allt så att det är saker som de flesta vet, men kanske ändå kan påminnas om helt enkelt.
Kram Mia

tre nyanser av vitt sa...

Hej
vilken fin blogg och bra att du tar upp miljöaspekten. Ska fundra lite om jag har något att bidraga med. En liten fråga till dej om din rubrik i bloggen. Jag vill ha ett annat teckensnitt på min rubrik men jag får inte till det. Det har ju du verkligen fått, jättefin! Har du gjort din rubrik på annat ställe och sedan lagt in den som bild...eller hur gör man? Må så gott kram Marie

Skatan sa...

Halloj madame!

Klart jag hänger på...så gott det går :)

Kram till dig!

Anna

tre nyanser av vitt sa...

Tack för ditt svar nu återstår bara att hitta en dator med powerpoint och sen är det bara att köra. Kram Marie

Karin Krut sa...

Aaah vilken underbar idé ett litet miljöupprop här på bloggarna :) Påsen var riktigt fin och bilderna så himla fina med resväskorna och skåpet i bakgrunden, du har verkligen öga för det vackra. Vilken bra idé med sköljandet av trycket så att det ser lite gammalt och fint ut :)
Ha en skön afton och fortsättning på veckan
Kram Karin
Ps. Lasse var mycket imponerad av uträkningen av hur mycket pengar man lägger på plastpåsar så nu kanske det blir tygpåsar här hemma också ;)

Annika sa...

Hejsan.... ha grônne mä i o jä hänger og mä på dänna miljöutmaninga jä mä...:) dä kan hannle öm återvinning og väll???? för dä ä jä bra på...:) Kram Annika

Eva sa...

Hej,

jag är gärna med.
försöker lära mig så mycket som möjligt om vad man kan göra för klimatet o miljön.
Trevligt att kombinera inredning o miljö som du gjort.

Mvh//Eva

Ett Vitare Hem sa...

Tack vare ditt inlägg om kassarna så valde vi här hemma att plocka fram våra andra kassar och ska skippa att köpa platskassar/papperskassar....
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

vilken bra grej!
Jag är gärna med!

Kram pernilla

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vilken bra idé. Jag hänger gärna på!

meas vardag sa...

Hej! Jag tyckte att det va en jättebra idé! Jag är gärna med. Då får man tänka till lite extra. hihi!
Må så gott! / Anna

Welanders.Com sa...

Vilken bra idé! Jag vill absolut vara med!

Kram Matilda

Vända blad sa...

Hej! Vilken bra idé, det är dags att gå från tanke till handling =)
är också gärna med!
Kram Maria

färgtrappan sa...

Hej! Lite sent omsider läser jag ditt inlägg om miljö-uppmaningen, mem jag tycker det är en god tanke och är därför gärna med på det här tåget.
Ha en go helg!

Mrs B sa...

Hei Sussie!
Dette vil jeg være med på!!! Kjempebra initiativ :)
Bloggen min heter Det gode liv hos bestemor.

Unknown sa...

Hej!
Vilket bra initiativ och vettigt sätt att använda bloggarna till - jag hänger på eftersom detta är något som vi ständigt funderar kring här hemma.
Ha en härlig helg!
Kram Allis

EvaB sa...

Ett riktigt gott initiativ att börja nya året med! Jag hänger också gärna med.

Möllebacken sa...

Åh vilken inspirerande blogg. Självklart vill jag vara med och värna om miljön. Jag lägger upp loggan på min sida.Den är mycket miöjötänkande när man bor på gård.
Kram Pella

Malin sa...

Hej!

Jag är gärna med och bloggar lite för miljön!:)

Eftersom jag börjar lite senare än ni andra så kör jag en söndagsbloggning till att börja med!

Kram Malin

Anonym sa...

Får man kliva å tåget fast det lämnat stationen? Eller har det helt gått?

Gela sa...

Jag skulle gärna vara med ockå om det går. Tycker det är så viktigt att vi tänker över vad vi gör och icke gör. Ha en fin fin dag/Gela

Liljegårdens Maria sa...

Hej!
Om det fortfarande är aktuellt så vill jag gärna vara med. Eller om du startar detta igen....
/Maria