- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 20 maj 2011

Bebisspråk och pionkatt

Raska steg.
Siktet inställt på rabatten borta vid Stallet.
Fullt fokus.

Plötsligt stannar jag till mitt i steget och hör mig själv säga med klar och ljudlig bebisröst:

- Nej, men.... titta häääär! Titta häääär!

Katten, som alltid är med och svansar kring benen, lägger sig raskt ner i gröngräset. Så glad över att få lite uppmärksamhet och en klapp eller två.



Sorry kissen!
Det var inte du som fick min röst att glida upp i falsett som när man pratar med en liten bebis.

Det var min Sara Bernhardt som jag satt förra året och som redan i år överraskar med att ha flera blomknoppar .



- Sussie! Vem pratar du med?
Någon ropar från verandan.
- Ööööh... nä, det var bara katten!

Kram Sussie

3 kommentarer:

Bella Alén sa...

Härligt och skönt att läsa att någon annan har samma problem som jag ;) ... jag skyller dock på hundarna. Och visst är det härligt att se att något överlevt :) Väntar på en bild när de blommar :)

Lantligt i smultronbacken sa...

Hihihi, det låter nästan som mig det där. Jag har nog skyllt på allt möjligt nu och grannarna har nog insett att jag är lite knäpp

Kram Teres

♥ Pia... sa...

Haha.. ja du Sussie.. vi är allt fler som ..hm. pratar så där..dä ä bare dä att dä ä värre för mej! Jag bor nog lite för nära grannarna som tur är så har jag Selma att skylla på om jag pratar för mycket..Man kan lätt kamoflera Selma i pratet.. ha en fienr dag du vännen ..kram..Pia