- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 11 februari 2024

NÄR HEMMET BARA ÄR EN MELLANSTATION

 



I flera månader har jag nästan inte gjort annat än att städa. Ändå är det rörigt typ precis överallt här hemma. Känner nästan panik när jag undrar om det någonsin kommer att bli ordning och plockat igen. Det händer allt som oftast att jag tvivlar.

Det blir väl kanske så, när det är hos andra jag städar istället för hos mig själv. Vårt hem är just nu en mellanstation för en annan persons saker och det är bara att gilla läget.

Det pågår nämligen flyttstädning av mammas lägenhet eftersom hon äntligen fått plats på ett särskilt boende. Det är utflytt och inflytt på samma gång och mitt i alltihop ska det flyttstädas.  

Jag har aldrig någonsin tagit städhjälp, men nu funderar jag faktiskt på att unna mig det när, all flytt är avklarad. Risken är väl bara att jag kommer att skämmas så mycket att ta hem någon utomstående, att jag städar först innan de kommer. 

Bilden i dagens inlägg är tagen precis nu. Det finns hörn här hemma som är okej också. Den uppmärksamme ser kanske ändå att det står påsar med saker som ska vidare bakom dörren. 
Igår hade jag feeling och ork att rensa ur min egen garderob och  nu finns tre kassar med kläder som ska lämnas vidare till de som bättre behöver dem. En skön känsla.

Just nu ligger sådder och annat odlingsrelaterat lite på is. Istället är det dammvippan som går  på högvarv.
Och Raymond har börjat ta tag i toaletten på övervåningens som ska göras om. Lite byggdamm ovanpå allt är ju aldrig fel.

Sussie




 

2 kommentarer:

Lena Hj. sa...

Barnen utflugna sen länge och deras rum är nu en avställningsyta för typ allting. Dörrarna stängda! Och maken funderar högt- hur har vi kunnat bo 5 personer här!! . Ja det är ett stort problem vi skapat oss🙄. Lätt att ställa bort men svårt att komma igång med röjning sen🤯

Anonym sa...

Har precis gjort det samma med min mamma, otroligt mycket jobb innan allt är klart. Köpte dock städ av lägenheten och det ångrar jag inte en sekund.
Trevlig kväll! Anneli