- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 9 januari 2011

Broderat monogram


Äntligen har jag broderat S:en i min logga!

Det har jag längtat efter sedan jag höll på att testa fram den.

Jag har broderat den på linnetyg som ska hänga framför bänken i Stallets köksdel. Åtta våder ska det bli. Det innebär att jag får brodera ännu mer. Och det älskar jag ju...


Idag är det förresten sista chansen att delta i utlottningen av de vackra ljusen från Liljeholmens! Missa inte det, om du ännu inte deltagit.


I nästa inlägg ska ni få träffa en Eldsjäl igen. HON kan brodera hon...
Kram Sussie

- som också passar på att ge en extra stor kram till den/de som plogar skogsvägen mellan Fasterud och Stavik. Tack vare detta går mina promenader som en dans!

11 kommentarer:

Annika sa...

Snyggt vännen..... kommer att bli kanonsnyggt det där i stallet.... kul med eget komponerat o sytt är det ju också.... här gås det o gås.... steckes litt o sö litt jobbing...:) Kram Annika

Unknown sa...

Så fint du broderat! Himmel va snyggt :)
Kram Maria

Vit dröm sa...

Oj så fint! Önskar att jag kunde brodera sådär, men det är väl inte försent att lära sig...;)
Ha en toppensöndag!
Kramar Anna

Norrfrids Eija sa...

Så himla duktig du är, vet vilket tålamod det krävs för dessa broderier. Kommer passa i stallet som hand i handsken!
Ha det gott!
Eija

Moa sa...

Oj vad läckert det blev med ditt fina monogram.. =).. kommer att bli urtjusigt.. =).. ha en bra söndag/Moa

här är gudagott att vara sa...

Vad du är duktig och hinner med.
Vill bara säga att jag följt din fina blogg några år och kommer garanterat att göra det under hela 2011 också.
Ni kommer att få det så fint i stallet och jag önskar er så mycke Lycka till!
Jag skall också börja att gå,, när jag kryat på mig, just nu är jag tätt, trött och orkeslös.
Haregott!

♥ Pia... sa...

JA det är rent utsagt skitsnyggt:).. Häftigt när man kommer på nåt sånt där ..som du nu gjort..din alldeles egen LOGGA:).... kramen från den alldeles föööööör pigga Pia som snart ska upp och jobba!!

Anonym sa...

Vilket vackert monogram, skulle önska att jag också kunnde brodera, men jag får nöja mig med att be min svärmor om hjälp när det behövs :)
Otroligt vacker och inspirrerande blogg har du också(följer den flitigt):)

Kram Maria
http://mariaschateau.blogspot.com/

Kari sa...

Så fint det blir med brodert monogram. Du er dyktig! Jeg vil også brodere, men dessverre har leddgikten satt en stopper for den slags. Vurderer å kjøpe meg en broderimaskin, men det koster masse og har ikke samme sjarmen som det man broderer selv.

Kari :-)

Millygarden sa...

Åh jag älskar monogram så fint:)
Kram Marina

Kallholmen sa...

Vilken underbar loggomonogram! och vad fint det blir i ditt stall...allt är så delikat eller precious kanske man kan kalla det.
Glad vår och lycka till.
kram caro