- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 22 maj 2009

Selma - min eviga inspirationskälla


Just nu är det mycket trädgård i mitt huvud.

Det allra roligaste projektet för stunden, är en rabatt på väg till hönshuset. Den ska nämligen få ett tema. Ett Selma Lagerlöfstema.

Inspirationen hittar jag i boken Kejsaren av Portugallien. Min tanke är att hela berättelsen ska kunna "läsas" med hjälp av de växter som finns i rabatten. Söndagar kommer att bli den dag när jag delar med mig av denna lite småtokiga idé.

Hänger ni med?

Nu på söndag startar jag. Till dess är det bara att sätta spaden i jorden och gräva, gräva, gräva...
Kram Sussie


13 kommentarer:

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej! Vilken rolig idé! Ser fram emot att följa arbetet. Man kanske måste plocka fram boken och fräscha upp minnet?
Kram Maria

♥ Pia... sa...

Hihi..ja du Sussie..du â att litte stôllig du ..hihi..ska bli spännande att följa dej och dina bravader...i Selmas spår och vad det nu bli...själv följer Selma mej:)..fast ho har fyre ben ...litt stôllhet måst en ha..Skulle gärna gått ut i dag..men regnet faller och ganska rejält får vänta tills i e.m då ska jag på fotbollsskolan i Skattkärr??..kram..PIA

Evas Paradis sa...

Men vad spännande!
Såg filmatiseringen av den boken i julas ... en underbar tolkning med otroligt bra skådespelare.
Jag väntar med stor spänning ... Hjälmböna är en gisning från min sida ;-)
Kram Eva

Beas sa...

Låter jättespännande och säkert väldigt, väldigt inspirerande! :-)

Börjelundskan sa...

Hej! Det här låter sååå intressant så detta måste jag bara följa. Vilken underbar ideé att ha ett "Selma"tema trädgården. Det kan ju inte passa bättre än hemma hos dig. Här omkring jag bor finns det bara ett och annat by-original, så det är inte mycke till tema att hänga i granen! :) Det skulle med andra ord bli en väääldans vildvuxen trädgård i så fall. Ha en go helg. Kram Cin

mammigranten sa...

Spännande!
Kommer jag gärna följa

STENLYCKA sa...

Låter mycket spännande. Ha det så bra med spaden!
KRAM

Cam sa...

Det är väl klart att du ska ha Selma tema:) Ska bli toppen att få följa då jag är arbetsskadad med trädgård:)

Blåbärs och smultronstället sa...

Trädgårdsatbete är så härligt, man blir nöjd när man är klar, men oj vad ont i kroppen...
Kul idé med Selmainspirationen, får nog också läsa på lite ur boken...
Kram på dig och lycka till!
Susanne

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad spännande, vad du är duktig !!Ska bli sååå roligt att få följa detta...
Ha det gott
Kraam Anette

ANNIKA sa...

Det är klart att grannemedselma ska ha en Selma Lagerlöfinspirerad trädgård.Spännande att se vad du lyckas åstadkomma!...Säkert nåt extra...
Sätt nu på dig handskarna så du inte får blåsor i händerna.
Ha en trevlig helg !
kram ANNIKA

Rummet för välbefinnande sa...

Det låter spännande det här Sussie.
Ja, brist på fantasi är det ju inte hos dig precis så det här kan bli grejer det :-)
Det kanske kan bli lite sticklingar också och då får de väl heta Bortbytingen kan jag tro.
Kram på dig!
Mia

Anna-Lena Wallén sa...

Hej!
Har följt din blogg ett tag – tänkte ge dig ett tips om du inte redan har sett det. Vi har en tävling som går ut på att ”Pimpa” eller ”dressa” ett trädgårdsredskap, gräsklippare, häcksax, kompostkvarn eller något annat redskap. Låt fantasin flöda och ta en bild och skicka in till oss (se länk) http://www.stiga.se/(nycgok55weivhn301lxrv12q)/index.aspx?Country_id=2 så kanske du vinner en gräsklippare. Tävlingen håller på till den 31 maj.Ha en bra helg, vänliga hälsningar Anna-Lena Wallén för Stiga