- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 4 juni 2008

Femkronorsfynd!

Barnen hade gårdsdag på skolan för någon vecka sedan. Man kunde köpa fika, plantor och snurra på chokladhjulet (jodå, jag vann en Toblerone:-). Var man modig kunde man gå spöktunneln...

I ett partytält på skolgården hade man också dukat upp en riktig loppis!

Jag slog till på fem kronor för en vacker hemvävd linneduk som nu används som tyg på vår fotpall!

Och sonen ropade in två gigantiska tavlor för 50 öre (!) när loppisen plötsligt förvandlades till auktion... Fast det var nog mest för att det var roligt att bjuda - de åkte direkt på tippen sen:-)


Kram Sussie

17 kommentarer:

Efwa sa...

Fin pall med fyndtyg! Sånt är såå kul.
Jag tror att du kan ändra, vad det ska stå när du kommenterar, i din profil. "Ändra i din profil" tror jag att det står. Testa får du se!
Kram Efwa

Anonym sa...

Den här måste du ju ha! Hittade en finfin säng på blocket från Mårbacka de ner. http://www.blocket.se/vi/16667321.htm?ca=7_s

/Sara

sabina sa...

Vilket fynd! Vilket hantverk! Pallen är så söt och tyget verkar perfekt till den...

anna k. sa...

Låter ju som en jättekul dag! Fint fynd gjorde du med :)

vosgesparis sa...

Thank you so much for your lovely compliments, I am glad you like my choice of pictures ;) So yeah Kram! desiree

Randi sa...

Vilken lyckosam dag! Vilka fynd du gjorde! Pallen är söt bara som dekoration!
Kram Randi

Galleri Hönshuset sa...

Vad fin fotpallen blev. Gillar blå-vita inlägget, finfina bilder. Kram Pirre

Jennyshemochharmoni sa...

Vilket fynd! Den är ju supersöt! Nu är det ljuvliga tider för att hålla koll på fynden :) Ha en trevlig helg! KRAM

Stämningsfullt sa...

vilket fynd! PAllen blev jättefin :)

LantlivsAnette sa...

Åhh,du..vad fint att klä med en linneduk så där..nu kom jag att tänka på den där stora linneduken som jag slängt för nåt år sedan,den hade stearin fläckar på sig,den hade man ju kunnat använda till att klä stolar med som du..hmmm..så är det..det visste jag ju inte då..
Ha det så bra Kram Anette

Elzie sa...

Ha, ha. Ja, det roligaste är ju att bjuda!!!
Och visst skulle du väl det?! Om du inte har fler än en sen innan för då kan det bli lite joxigt att komma till och göra något av det.
Hoppas du förstår vad jag mumlar om här och att du har en bra dag.
Kram Elzie

Lilla Eken sa...

Hej igen, vad kul att du gillar min header! :-)
Jag var tvungen att kolla på din igen för att se hur den ser ut, och jag tror inte att jag har gjort på något annat sätt än du. Enda skillnaden är att jag har struntat i att använda mig av bloggers text och istället lagt in min text direkt i min bild innan jag laddade upp den, precis som du gör med ditt blogg-namn i alla dina foton (tror jag?).
Tyvärr kan jag inte säga direkt hur jag gjort eftersom det var så många moment så det blir nog som en mindre manual i sånt fall. :-)
Men du får väl höra av dig om du vill ha tips när du sätter igång eller om du vill ha hjälp att göra en förresten, jag gör på beställning också. :-)
Ha en riktigt bra dag (jag måste jobba, men i morgon blir det renovering igen)!
I.

Goa sa...

Tack Sussie! Du ska veta som dina hälsningar värmer mitt sinne..alltid!
Och jag skulle aldrig komma hit om det vore ett måste. Tror att du vet det faktiskt! Jag trivs sååå bra härinne och jag gillar dig...bara så att du vet..:)

Jag gillar också blå/vitt...det är så krispigt somrigt och gör en alltid glad..:)
Pallen..underbart söt!!

Må väl och njut av sommaren!
Mina varmaste kramar till dig min vän!
Gúa

Sjöboden sa...

Ja, vad fint det blev!
Tack för din kommentar hos mig, man får försöka nischa sig lite i denna vita vackra värld ;o)

Smart med bara-bilder-bloggen. Vilken service!

En inredoholic sa...

Vilken söt pall...

det är klart att det är okej och sno idén : ) Blir bara glad om jag kan inspirera andra...

Ha en underbar långhelg.

kram
Jannice

Anonym sa...

Hej! Nej men va kul! Har inte hunnit med någon loppis över huvudtaget än men det kommer! Ska ha tag på en gammal stol och ett gammalt skrivbord hade jag tänkt, så man kan få iordning vårt lilla datarum! =) Ha en fin helg! Kram

Hem och Lycka sa...

50 öre! Och fem kronor! Jöss, vad är det där för ställe egentligen?? ;-) Låter som nåt jag också borde besöka :-D Kanonfina fynd, pallen är ju hur söt som helst.. kram!