- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 3 november 2023

LUKTÄRTSBESTÄLLNING GJORD

Nästa års beställning av luktärter är gjord. Det finns så många fina, det svåraste är att begränsa sig. I år har jag köpt mina fröer från luktärtsdrottningen Cecilia Wingård.  

Här kommer listan med de sorter jag valt:

Charlie’s Angel

Earl Grey

Windsor

Queen of Hearts

Bilderna är lånade från hemsidan.

Ni anar temat - lila, blått och vitt.
Platsen de ska växa på är där årets solrosrabatt legat. Det är roligt att förnya blomsterträdgården år från år. Både när det gäller färgtema och sorter. Dahliorna kommer fortsatt att gå i aprikos och i mitt huvud kommer de att matcha fint med luktärternas färger. 

Nu ska jag bara tänka ut ett nytt ställe att så solrosorna på. Är det något jag har gillat i årets blomsterkvarter så är det solrosrabatten. En sådan vill jag ha nästa år också. Fröbeställning påbörjad.

Kram
Sussie


Inga kommentarer: