- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 24 april 2011

Trappräcke i smide


Ibland är det som bekant, de små detaljerna som gör det.

För att det ska vara lätt att ta sig uppför trappen till Stallet, har Raymond tillbringat några timmar i smedjan. Ett trappräcke i smide smälter fint in utan att ta över. Jag älskar smide!



Förr använde man uttrycket "halva" om en person som ännu inte riktigt lärt sig yrket fullt ut, t.ex. "smedhalva", "skomakarhalva" eller "dränghalva".

 Det kunde också användas som skällsord för en dålig hantverkare.



Idag har jag och Raymond fixat lite på vår stora glasveranda på baksidan huset.
Det är ett flerårigt mastodontprojekt som säkert inte blir färdigt i år heller. Ni har fått se lite glimtar av projektet förut i bloggen.

När vi kittade alla fönstren...

När vi la trall...

När jag inte kunde hejda mig, utan hängde rönnbärskronor där trots att det bara var fint på insidan av fönstren...

Idag har jag bland annat målat klossar till verandan. DET kommer i allafall att bli färdigt i år ;-) Det ska ni få se bildbevis på snart, det lovar jag!

Och så lovar jag att börja uppdatera bloggen lite oftare. Jag kommer att ha lite mer tid hemma framöver. Det blir bra för mig det! :-)

P.S
Passa på att köpa smideskronan för det gamla priset (1300:- inkl frakt) Efter 1 juni är det nya priset 1500:- inkl frakt) Maila beställning till susanne@grannemedselma.se D.S




6 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilket härligt trappräcke. Jag gillar också smide mycket och det passar verkligen till det mesta. Det var så fint tillknycklat.

Kram Teres

Skatan sa...

Godkväll :)

Allt väl med dig?

Jag sitter och varvar ner efter en turboträning + turbostädning av huset. Skönt att vakna i morgon och inte känna att det hänger över mig... Jag är ensam hemma några dagar och i morgon kommer familjen hem igen. Det har varit riktigt skönt att få jobba undan lite i lugn och ro. Givetvis har jag också passat på att göra roligheter!

Jag har just suttit och läst det fina reportaget om dig i tidningen som du länkade om för några inlägg sedan. Det ser fint ut! Och spännande blir det också att se vad du gör av stallet!

Nu hälsar jag godkväll till dig din lyckans ost som har en egen smed! Snyggt som tusan blev det :)

Sov gott,

Annakarin

Atelje Skärvan sa...

Härligt smidesräcke,hantverk är så vackert.
Synd att det är lite långt till stallet.
Kram AGNETA

Annika sa...

JA visst är det dom små,små,detaljerna som gör'et....... Dä räcke va fint dä.... alldeles lagom...:) å va gôtt att du får litt mer ti hemme..... har ju dä jä og å dä ä såååå gôtt.... ha en fin dag.. en aen ska ju iväg å jobbe da..:) Kram Annika

vosgesparis sa...

Beautiful work on your stairs ;)
I hope you had a great eastern weekend ;)
Desiree

Anonym sa...

Vilken pampig entré!