- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 7 oktober 2010

Nej men, vilken datahacker jag är!

Glas är vackert! 

Jag har en vän som samlar på glas i en speciell grön nyans. Och min mamma har ställt många vackra, blå saker av glas, på en hylla i sitt sommarrum. Solen silar vackert genom glas…

Ett av mina första inlägg här på bloggen, handlade bl.a. om en glasgardin som Inga-Lena Klenell skapat.

Härom kvällen surfade jag runt för att få inspiration, och hittade massor av vackert konstglas på  ArtGlassVista :s hemsida. Jag blev sittande en lång stund! Så mycket vackert, och så mycket spännande det tillverkas i glas.

Vad sägs om det här?
Vackra champagneglas av konstnären Kjell Engman.



Serien heter " Two of us "

Vad tycker ni? Är detta ett konstverk? Eller är det ett bruksglas? 

Jag gillar det lite oväntade – att partymunnen redan är på plats J Glaset heter  ”Make Up Pokal” och är designat av Åsa Jungnelius.

Mina absoluta favoriter är nog ändå dessa varor:
 " Puck 2010 Ljuslykta" designad av Lena Bergström.


En enkel, men ändå exklusiv ljuslykta med kronan som skymtar fram.
Hon har även designat en vacker klocka. Så vacker, att det borde vara en fröjd att svinga sig upp på mornarna även om novembermörkret snart är över oss! Eller…? 


Det kan ju alltid vara värt att pröva.

Kram Sussie!

P.S. Till alla er som fortfarande har problem att göra bildöverföring till bloggen efter Bloggers senaste uppdatering: Jag bytte min webbläsare Internet Explorer till Google Chrome. Nu funkar det igen! Google Chrome är gratis och finns att ladda ner här. D.S

7 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Härliga bilder! Glaset med läppstiftsavtrycket gillar jag.
Ha en trevlig helg. Yvonne

♥ Pia... sa...

Skål på dej Sussie... lite för tidigt kanske..men varför inte hotta upp med lite såna däringa glas te fredagsmysen:).. tyckte de var fina de sär two .. nu sitter jag en pytteliten stund vid datorn ska snart till jobbet..HAr varit ute på morgonrundan med Selma och klockan är bare 7!!.. börjar jobbet om en halvtimme ..resvägen är 2 minuter på cykel..då kan en faktiskt blogge lite...
ha en skön och mysig fredag.. kram på sej där borti SUUUUN..
Pia

Norrfrids Eija sa...

Ja lösningen är google chrome här med, dessutom känns datorn snabbare helt plötsligt!
Glasen, njaaa, håller mej till loppisfynden...
Ha en trevlig helg!

EvaB sa...

jättefina glas! Och du, tack för bloggertipset, om du löser mitt stora problem med bilderna blir jag dig EVIGT tacksam. Nu ska jag ladda ner...

Anonym sa...

Den här kanske är något för dina nya vita fina väggar i Stallat
Länken är superduperlång men det går till en Selma..
http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=3&ItemId=2007952&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d3%26DC%3d1%26CPIn%3d0%26ISz%3d0%26PSz%3d30%26PSzG%3d30%26SO%3d3%26ST%3d0%26ArId%3d39%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d3%26FCId%3d2%26FText%3d%26LLan%3dFalse%26New%3d0%232007952EndTagRU
/Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Wow, vilket stall ni har, vilken flott kamin, urvackert!!!

Tja, de där första glasen var häfriga, bruksglas, men priset är kanske inte passande att dricka ur... häftigt par i af! Mari.

Malin sa...

Vilken jättefin och ovanlig kamin i förra inlägget. Har aldrig sett något liknande.
Hoppas den värmer bra i vinter.
Ha det fint.
Malin