- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 13 juni 2010

Recycling Tube

Om man säger "återvinningsstation" är det väl knappast någon som hoppar högt när det gäller känslan av estetik och design? Eller?

Återvinning är roligt - och faktiskt snyggt!

Jag har en sk. RecyclingTube som gör det lättare och roligare att återvinna gamla lampor.
Den är så snygg så jag har hängt den framme istället för att hänga in den i städskåpet.



RecyclingTube är en produkt från designduon Peter Erlandson och Jonna Solberg på Format.


Designbyrån Format har sin tyngdpunkt på grafisk form och jobbar enbart med svensk tillverkning.



De har fler produkter som man kan kika på här.

Och nu vet jag vad jag skulle vilja ha! En Recycling Tube för batterier. Så snyggt!

Kram Sussie




If you say "collection" is hardly someone who jumps high in the sense of aesthetics and design? Or?

Recycling is fun - and really neat!
Recycling Tube making it easier and more fun to recycle old light bulbs.
It is so nice so I have hung it in front instead of hanging it in the broom closet.
Recycling Tube is a product from design duo Peter Erlandson and Jonna Solberg Format.
Format design agency founded in 2005 with the emphasis placed on graphic design and only work with Swedish manufacturing.

5 kommentarer:

Sussi sa...

Kul när man gör något snyggt av våra vardagsproblem! Sånt är värt att lyftas fram tycker jag...mera av den varan!
Kram
Sussi

ANNIKA sa...

Vilken bra ide!
Dekorativ och stilren och helt i min smak.
Ha en skön söndag!
kramar ANNIKA

camilla sa...

Åh vilken snygg design...kul med återvinningsförvaring som är snygg!
Ha en skön kväll!
Kramar Camilla

Marie sa...

Snygg, sådan vill jag oxå ha
Ha det gott //Marie

Two small houses sa...

Den var kjempestilig!! Og nyttig! Lurer på om slike kan kjøpes i butikk eller er det kun på nettet?? Kan tenke meg en slik en jeg også!