- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 7 december 2008

Tips


Jag har aldrig varit så mycket för att pynta med prydnadssaker. Det gäller även till jul.

Istället skapar jag gärna stämning med tyger och sådant jag hämtar från naturen.
Köksstolarna har fått ny dynklädsel nu till jul. Ett robust tyg i vitt, beige och rött. Tycker om när banden knyts runt benen. På bilden har jag ännu inte sytt fast alla band. Visst blir det skillnad?

Kram på er alla!

/Sussie

30 kommentarer:

Noll54/Eva-Karin sa...

Det är oftast med textiler man gör de stora förändringarna, och du lyckas alltid!!

Ha det så bra!
E-K/noll54

MiaMaria sa...

Hej!

Vackert från ditt kök....

Och jag tycker också att det behövs inte alls pyntas i massor....i det enkla bor ju det vackra!

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Mjuka sa...

Ser så fint och fräscht ut!! Jag vill gärna ha det lite mer avskalat, men med fem barn är det svårt, plockar och plockar och plockar alltid :-)
ha en fin vecka
kramar Malin

ANNIKA sa...

Less is moore...
Ja , det är faktiskt vackrare med lagom.Det blev jättefint , gillar tyget på stolarna.Vilken skillnad!
Ha en bra start på veckan!
kram Annika

hemtrevnad marie sa...

Jättefint!!!
Gillar verkligen både tyget och banden....sen har jag ju ångrat mååånga gånger att jag inte köpte just den ljusstaken när IKEA sålde den...den är jättefin!!
kram på dig!

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint..vilka fina dynor...
Och himmel vilken fin vit julkyrka du har hittat !!
Ha det gott
Kraam Anette

Lallis - liv och leverne sa...

Ja det blir det verkligen och riktigt, riktigt snyggt!:)
Kram goa gumman!

Designe sa...

Det ser jättefint ut och lagom juligt! Jag gillar ju att pyssla och pynta men var ska man ha allt?!..det enkla är ju det finaste faktiskt men tyvärr kan det nog bli lite överpyntat till jul! Kram

Kari sa...

Synes det ble veldig julekoselig! :-)

StrandviksVillan sa...

Alldeles precis lagom mycket jul för mig det där också. I år kommer en stoooor låda med julsaker att snällt få stanna kvar i förrådet. Inget som faller mig i smaken längre, har hellre som dig textilier och växter, och förstås lyktor och ljus.
Ha det bra!

Mina projekt sa...

Vad fint du har gjort!

kram
Karina

Jennyshemochharmoni sa...

Köket ser underbart ut. Jag gillar verkligen dina fina dynor! Ha det gott! KRAMKRAM

Körsbärsgården sa...

Hej Sussie!

Jag är nog väldigt lik dig vad gäller prydnadssaker och pynt. Är gärna lite återhållsam med det då jag inte är av uppfattningen att det är en massa saker som skapar stämningen.
Naturen bjuder mycket vackert och att förändra hemmet med hjälp av detta och textilier är det som ligger mig varmast om hjärtat, inte minst i adventstid och till jul.

Vad hemtrevligt det blev med de randiga stolsdynorna! Juletid runt köksbordet. Ett bra exempel på att det inte behövs mycket för att skapa stämning. :)

Vänlig kvällshälsning från Karin i Körsbärsgården där snön ligger vit och buskar och träd bågnar under snömassorna. Vintern kom till slut. :)

Viola sa...

Det blev verligen så fint, har idag varit på Åhelns och köpt en härlig randig kudde i grått och mörkrött till landet, en riktig julkuee, tycker oxå om när man förändrar med textilier, vad roligt att du vill vara med i tävlingen, med vad är det med Råland, han kanske behöver lätta sitt hjärta och tala med någon, att han var en fegis kunde jag väl inte tro, han är ju tupp!!!!Ha det gott, skönt att få ett livstecken på tuppen som jag snöade in på i somras, fniss och stor kram

Ann-Sofie sa...

Hej Sussie...Vilken vacker blogg du har, vilken underbar kyrka du fann på loppis, vill du nångång sälja? ;) Vill bara berätta att jag sökte lite på bloggar hit o dit för ett tag sedan och samma dag jag hittade din blogg, var den med i en tidning jag läste senare på kvällen! Det var verkligen meningen jag skulle hitta hit, din kreativitet och inredning inspirerar!
Ha en skön väntan på julen
Ann-Sofie

Viveka i Bläckhornet sa...

s
Så rackarns mysigt du fått det. Jag har också knutit mina stoldynor så.

Ha en fin kväll

Kram Viveka

Ina sa...

Åh vad fint det blev!! Ofta är det inte så mycket som krävs för att skapa stämning, textil är tacksamt att jobba med och skänker mycket i en inredning. Ditt kök är underbart!!:-=
Kram Ina

Engsroom sa...

Jätte fint med stolarnas klädsel, behövs inte så mycket för att få julkänsla "less is more" på nått vis.
Ha det så gott!
Ella

Vitt och nött sa...

håller med om att det är så enkelt å snyggt att förändra med textilier! det gör ja här hemma. tex byter kuddfodral. är inte så mycket för porslinstomtar å annat joks :)

ha det så bra!
kram

Lena sa...

Hej!! Så fint ditt kök blev...visst gör det mycket med lite tyg och små detaljer. Jättefint!! Ha en fortsatt bra vecka!! // Kram Anna ♥

mig & alice sa...

Hej vännen.

Så fint du lyckas göra med små medel, sånt blir jag imponerad av :-).

Jättevackert med banden som snurras runt stolsbenen.

Ha en fortsatt bra vecka.
Kraam
melinda

Malin - I min trädgård sa...

Tack så jättemycket för den fina misteln Sussie! Den blev perfekt hemma! Jättevacker! Kika gärna in och se hur den gör sig på plats! http://hwitavillan.blogspot.com/2008/12/vacker-gva.html

Jag gillade verkligen dina stolsöverdrag! Jätesnyggt att linda det runt benen... hade jag aldrig kommit på själv :).

Kram M

Annika sa...

Ibland är det det enkla som är vackrast dina dynor är jättefina.... här har det gjorts en lågbudgetpiffning..:) Kram Annika

Veronica sa...

Det blev busbra med banden. Tror vi är lite lika där ;o)
Ja det är otroligt vad lite textil kan förändra känslan i ett rum! Det gillar jag =o)

Kram Veronica

Goa sa...

Fantastiskt vackert Sussie!

Hjärtekram till dig vännen...

Britt sa...

Lagom är vackert!
Jag tycker att du har ett jättevackert kök!

Britt

Bitte sa...

Vad fint du har det i ditt kök!Köket och de vackra dynorna med band som viras kring stolsbenen får mig att tänka på Carl Larsson. Eller rättare sagt hans fru, Karin Larsson, som antagligen stod för sömnad och pyssel i det Larssonska hemmet :-).

Kram
Beatrice

Anonym sa...

Otroligt fiiiiiint :)

Lilla huset på prärien sa...

Jättefint Sussie! Så enkelt, snyggt och smakfullt - precis i min stil! :) Juligt.

Kram Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilket vackert och juligt kök du har!!! Mari.