- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 22 mars 2023

PÅSKSTÄMNING I GULT

 Påsk är inte bara ägg, godis, kärringar och mat. Påsk är också färg. För många av oss är den färgen gul.

Här kommer några gula tips för er som vill landa i just den färgen denna påsk.

Inte en kyckling, inte ett ägg, men ändå påskfint. Jag tror jag ska ta efter idén och satsa på gula, sirliga buketter när jag dukar bordet. Det behövs inte så många blommor i varje bukett. 


På ett år äter genomsnittssvensken 15-16 kg godis. En stor mängd äts under just påsk. Alla gillar ju inte sött godis utan vill hellre ha snacks. Vill du veta tricket bakom gula biopopcorn kan du klicka här

Skulle absolut kunna tänka mig att bädda gult. Inte bara på påsk, men allra helst då. 


Om jag inte vore en sån person som aldrig vill ha handskar på mig när jag gräver, planterar, skurar eller kladdar med färg, då skulle jag absolut kunna tänka mig att fixa gulliga påsknaglar. Jag tror det skulle gå hem på jobbet också. Jobbar man med barn brukar allt sånt där gillas.


Citron i en burk, gula tulpaner i en annan. Tillsammans blir 1+1 mer än 2. Stämningen är på plats.



Det är ganska många frukter och grönsaker som är gula. Tips till alla som vill äta sunt under påsk.


Kram

Sussie

Inga kommentarer: