- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 21 augusti 2016

Söndagstankar om målning och älskad blå blomma



Visst är det underbart att solen och värmen kommit tillbaka!
Nu för tiden bedömer jag vädret utifrån om det är bra målarväder eller inte. Denna helg har det varit bra väder eftersom vi har kunnat skrapa och måla på huset. Vi har fått en hel del gjort även om det mesta är sådant som inte syns. Vi har målat inne i fönsterkarmar, bytt ut dåliga lister på fönsterutsmyckningar och lite annat småplock. Vi trodde vi skulle hinna så mycket mer i sommar men det tog längre tid än väntat att bygga färdigt verandan på övervåningen.  Som alltid är det underarbetet som tar tid. I nästa inlägg hoppas jag kunna visa före- och efterbilder på verandan som vi lagt golv på och fixat till i sommar. Det blir så bra och jag känner mig så nöjd!

En annan sak som jag känner mig glad och nöjd över är att jag lyckats rädda en streptocarpus från drunkningsdöden. Dessa blommor gillar inte att vattnas på vanligt sätt utan vill serveras vattnet underifrån. Jag brukar låta mina dricka en stund och sedan häller jag bort vattnet så att den slipper stå blöt för länge. I gengäld blommar den ofta, mycket och länge. En riktig mormorsblomma som nästan alltid finns hemma hos oss.


Kram Sussie


Inga kommentarer: