- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 14 november 2015

~ Lace ~ av Lars Wallin



Ni som känner mig eller som varit hos Granne med Selma på kafferep har hört mig prata om skillnaden mellan att dricka kaffe ur mugg eller kaffekopp.
För mig är kaffekopp fest, helg, lyx eller bara helt enkelt lite mer njutning jämfört med att dricka kaffe ur mugg.
Kaffe ur mugg är mer jobbkänsla. Ett hastigt sätt att kvickna till genom några stadiga klunkar koffeinfylld dryck.

Nu har jag fått förmånen att testa en kaffekopp från Fyrklövern som heter Lace och som är designad av Lars Wallin. Vår duktiga svenska designer som ofta får göra klänningar till prinsessan Victoria.


Det jag gillar mest av allt är faktiskt storleken. Jag testar en espressokopp så den är mindre än en ordinär kaffekopp. Den är romantisk och skir, petite. För den som hellre vill ha den vanliga kaffekoppsstorleken så finns det också.


Servisen är handmålad och färgen är dimrosa. Jag gillar den.

 
 
Kram Sussie

Inga kommentarer: