- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 15 november 2015

Adventsförberedelser

Jag har tillbringat tid i skogen idag.
 
Lyssnat på porlande vatten och dragit in djupa andetag av skogsdoft. Känt mig tacksam för att jag har en skog att gå i där jag känner mig trygg nu när världen gråter av rädsla för nya attacker och andra vidrigheter som sker runt om på vår fina jord.
 
 
I korgen hamnade pinnar fulla av skägglav, mossa, kottar och lingonris. Tillsammans ska det få bli årets adventsljusstake. Under mossan har jag lagt en plastpåse som skydd för bordet. Ovanpå kommer jag att arrangera ljus och en liten miniatyrvärld av något slag. Än har jag inte riktigt bestämt mig för vilken sorts miniatyrvärld det ska bli. Jag älskar den där tiden mellan kreativa tankar och beslut. När ingenting är bestämt är ju allt fortfarande möjligt.

 
 
Få saker ger sån underbar julkänsla som röda äpplen.
 
 
Kram Sussie
 
 

2 kommentarer:

Meta sa...

Så fint det är med naturmaterial jag njuter av det var en sväng ute idag jag med men det var kallt.
Ha det gott
Kram Meta

Anonym sa...

Ingenting är mer lugnande än en promenad i skogen, förstår dig precis. Det är kul med förberedelser bara de inte blir ett måste, är inte klar med min adventsljusstake än... lite sent ute, hihi. Fast jag vet hur jag skall göra, fattas bara lite sand...
Ha Det bra!
Kram Birgitta