- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 28 juli 2015

Kanske är det just DIG jag söker?

Sommarvädret kan man lika gärna spola ner hittills.


Man vet att man är långledig när dagarna flyter ihop och tappar namnen. Plötsligt vet jag inte längre om det är måndag eller torsdag. Det spelar ingen roll. Det är bara skönt.
Just idag, när sommaren borde vara som varmast och mest solig... får jag plötsligt längtan efter... jul!
Knappt att jag törs skriva det, än mindre säga det högt. Det är för tidigt.

Tänk så mycket lite inplock från naturen gör för känslan i ett rum! Ett daggkåpeblad att ställa tvålen på och blommor från samma planta mjukar upp.
 
Fast egentligen är det kanske inte själva julen jag längtar efter utan pysslandet före. Jag har fått så många roliga idéer på nyttigt julgodis som jag vill testa att göra. Och i mitt huvud snurrar pysselidéer att göra till Lilla julkaffet. Det är så roligt att kunna erbjuda mer bredvidförsäljning till kaffet då -  nyttigt hemgjort julgodis, hantverk, handplockade saker...


Snygg tvål köpt på Netto (!) för ynka 15 kr. Om den är bra? Öh... har inte ens luktat på den. Köpte den bara för att jag gillade flaskans färg och etikett :P

Jag funderar också på att bjuda in hantverkare och har börjat fråga runt lite smått. Är du kanske en av dem som skulle vilja ha dina saker till försäljning denna dag? Maila mig vid intresse för mer information på susanne@grannemedselma.se.

Kram Sussie

2 kommentarer:

MissStorm sa...

Hej! Nej, det är inte mig du söker. Men jag kommer gärna och er besöker! :) Synd att jag missade fikat i fruntimmersveckan. Har två namnsdagar och en födelsedag den veckan som jag gärna firat med godfika hos er.

blooming home and garden sa...

Hei, så veldig fint det var å pynte med Marikåpe!
Ja, det er nydelige dager nå selvom været er skiftende, godt med ferie...
Kan ikke si jeg lengter til jul som deg, men det er spennende å prøve ut nye ideer!
Ønsker deg fine sommerdager.

Klem Ida