- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 25 februari 2014

JAG och mitt FÖRETAG ~ sista delen

Februari månad är snart slut och det innebär att min temabloggning om företagande också är det. Ett sista inlägg kommer här.

Så har ni då läst om hur jag slumpvis blev företagare och vilket slit det faktiskt är. Kanske har någon tänkt: "Men, varför är hon/någon företagare då?"
För att det är fantastiskt roligt!

Det finns ingen känsla som den att själv kunna påverka, själv kunna styra och själv kunna sätta upp mål att sträva mot. Det känns liksom i hela kroppen.

Man träffar människor man aldrig annars skulle ha mött. Man testar saker man aldrig annars skulle ha provat. Och man bygger nätverk och skaffar vänner.

Självförverkligande. Gränstestande. Utmanande. Totally worth it!

Jag hoppas att jag inte har avskräckt någon som drömmer om att bli egenföretagare. Samtidigt hoppas jag att jag slagit ett litet hål på myten om den rosaskimrande lyckan. Klart att den finns där, men inte alltid. Det finns ett uttryck som säger "Syns du inte så finns du inte". Det är sant. Det är dock lika sant med uttrycket "Syns du är det inte säkert du överlever i alla fall". Det går liksom inte att slå sig till ro och tro att allt löser sig av sig självt. Man måste underhålla sitt företag.

Men det är ju det som är det roliga :)
Så... till alla er som står redo att kasta er ut i företagarvärlden: LYCKA TILL! Var rädda om er, och våga hoppa!



Granne med Selma denna vecka:

  • Testar bakformar åt ett företag
  • Bakar, för att i slutet av veckan fotografera på Mårbacka. Bakomkulisserna-bilder utlovas.
  • Möte med eventuell samarbetspartner gällande styling/inredning och feng shui mot kund.
  • Alternativ inriktning på fikaalternativ färdigplanerad. Lansering inom kort.
  • Skriver flertal blogginlägg.
Kram Sussie

Inga kommentarer: