- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 15 december 2013

Saffranskaka och adventsfika

Tiden går fort i december. Det är redan tredje advent.
Dagens adventsfika består av saffranskaka med vispad grädde och hallonsås


Fatet gjorde jag av betong för några år sedan. Det funkar bra till dekoration om man lägger en papperstallrik under kakan så att den slipper komma i direktkontakt med fatet.
Frusna lingon får bidra till julfärgerna. Det blir så vackert med det röda tillsammans med den saffransgula kakan.


Den lilla julgransfoten är hopplös att sätta granar i, men som ljusstake är den ganska cool tycker jag.
En riktigt fin advent önskar jag er.

Kram Sussie

P.S Receptet på saffranskakan hittade jag hos Leila. D.S

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...


Saffranskaka med grädde och hallonsås har jag aldrig testat, låter supergott. Kraaam Pia

Sidse sa...

Det er smukt at se på!

Pieni Unelma sa...

Hejssan Sussie,

Så mysig har du där...njammmm, saffranskaka<3

Jag önskar dig en fin tisdag

Kirsi

Anonym sa...

Åh så gott allt ser ut! Tittade på en bild med sockerkringlor och undrar om du har något bra recept på dessa ....Brukar göra något dylikt men dom blir inte bra..
God Jul Karina