- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 13 september 2013

Paradisrabatten

Kommer ni ihåg att årets rabatt skulle heta Paradisrabatten?
Ingalunda är den färdig, men grunden är lagd och alla växter verkar trivas än så länge.


Närmast stenkanten växer daggkåpa, en växt jag verkligen lärt mig uppskatta.


Innanför har de vita rosorna blommat oavbrutet hela sommaren. Ännu i september är de fulla av knoppar.


Salvian trivs och står där rakryggad och stark.


Och nästa år kommer digitalisen att blomma. I år är det bara bladen som växt till sig. Och som de växt till sig!



För att få en tidig blomning till våren har jag  också planterat lökar. Det viktigaste är inte vilken sorts lök eller blomma som planteras utan istället vilken färg och längd de har. Blommorna ska synas inifrån, när vi sitter på verandan och blickar ut.




Jag la ihop alla lökar i en hög och slängde sedan ut dem på måfå i rabatten. Där de hamnade, där planterade jag dem. Det spörs hur de blev mixade. Trädgårdspyssel när det är som bäst!
Uppsluppet, roligt och utan en massa konventionella regler.


Kram Sussie

1 kommentar:

Hanna sa...

det ser så fint ut med rabatten där.
Ha en fin lördag!
Kram
Hanna