- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 26 maj 2013

Nu tar jag inte längre vad jag haver!


Dags.
Vad ska jag ta? Åååhhh... Vad ska jag ta? Jag tar ett stort glas.

Dags igen.
Men, vad ska jag ta nu då? Allt är ju i diskmaskinen. Åååhhh... Jag tar en tom mjölkförpackning.

Näej! Är det dags igen?! Va i hundan ska jag ta nu då? Åååhhh... Jag tar petflaskan.

Jag är särskilt förtjust i petflaskor. I dem ryms det mycket. Då slipper jag springa så många gånger och fylla på.
Jag pratar om något att använda som vattenkanna inomhus. Jag är ju inte världsbäst på det där med att vattna blommor, det är jag inte. Jag har inte ens en bra vattenkanna.

På återvinningen hittade jag en riktig goding häromdagen. Den är precis lagom stor. Det rymmer vatten för 3-4 plantor åt gången. Perfekt!



Hoppas alla mammor också har fått påfyllning idag. Hoppas ni har sträckt på er, precis som mina blommor, och känt er värdefulla och älskade!

Till alla er, som kom till Granne med Selma på traditionsfyllt kafferep, vill jag också passa på ge en varm hälsning. Ni är värdefulla! Och kak- och kaffefyllda! Det vet jag bestämt!


Kram Sussie


2 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken vacker kanna!
Ha en riktigt härlig måndag!
Kram/Lena

Designe sa...

ÅH va fin! Håller med om att petflaskan rymmer mycket vatten och det är lite praktiskt men man vill ju gärna ha en fin kanna som kan stå framme medan man inte använder den! :) Jag skulle oxå behöva köpa ny kanna eller två ..en till varje våning så man slipper springa så mkt! :)