- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 7 februari 2013

Snart Alla Hjärtans Dag



Bild från Imgfave


Nästa torsdag är det Alla Hjärtans Dag.

I Sverige köps det rosor för flera miljoner kronor till just den dagen.
Flera miljoner kronor...

Om någon köper en rosbukett till mig på Alla Hjärtans Dag blir jag naturligtvis glad.
Men om någon istället köper ett Kärlekspaket av SOS Barnbyar skulle jag uppskatta det ännu mer.

En sådan gåva gör skillnad.

Jag brukar ju försöka göra en förändring för min egen del också. Veckans Sussie-förändring handlar om vatten.

Jag tycker det är jättesvårt att dricka vatten. Det får inte vara för kallt, då gör det ont att dricka. Nu förbereder jag en stor mugg med vatten på kvällen för att få det rumstempererat på morgonen.

Nyttig frukost och en stor mugg vatten. Nu jäsingen är jag på g!

För att få mig själv att dricka mer vatten brukar jag tänka att det är som en rejäl dusch på insidan kroppen.

Det finns en rolig sida på nätet där man kan räkna ut hur mycket vatten man ska dricka per dag. Klicka här om du vill kolla.

Kram Sussie

5 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Skoj sida! 1,7 liter borde jag dricka idag. Men det hinner ändra ännu då jag snart ska gå i bastun :-) ja tänk så mycket man kunde göra för pengarna..brukar tänka så på nyår också. Så mycket pengar som skjuts upp i himlen..

Asta sa...

Vatten som är så gott! Jag tycker det är godare ju kallare det är. I mitt fall får jag stoppa mig så att jag inte dricker för mycket. Tänk så olika man är.

Chokladvillan 1910 sa...

Hm, jag är också dålig på att dricka vatten !? Har ingen aning om varför... Försöker skärpa mig.
Må så gott & ha en härlig fredag !
Kram Anki

Jessica W Sandberg sa...

Sussie, vilket otroligt fint inlägg du gjorde om oss och Alla hjärtans dag! Det värmer och stort tack för att du hjälper oss stötta dom som behöver det allra mest!

Varma hälsningar,
Jessica W Sandberg
PR-ansvarig SOS Barnbyar

Hanna sa...

Ha en fin fredagskväll.
Kram
Hanna