- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 20 januari 2012

Inspirationbilder från vår hall


Det är kul när man får personliga frågor på bloggen. Den här dök upp häromdagen:

"Vilken underbar blogg du har! Hittade hit när jag googlade runt efter inspiration. Ni hade satt in gamla fönster i trappen, så fint! Har letat runt i bloggen efter bilder från rummet på andra sidan. Har du några? Har nämligen ett loft i gårdshuset från 1910 där jag bor, som jag ev vill glasa in på något sätt för att göra till sovrum. Nu är det staket i öppningen mot vardagsrummet. Det ni har gjort är superfint, och lite glasveranda-känsla. Tänk om jag kunde få det i min lägenhet! Har alltid önskat mig en riktig sådan men man kan ju inte få allt :). Om du har fler bilder, eller något inlägg som jag missat om detta så skulle det vara så kul att se!

Av Erika"
 
Tyvärr har jag inte någon bra bild på rummet bakom. De som varit hos oss förstår vad jag menar med bra bild... Det är nämligen ett rum som vi inte gjort så speciellt mycket åt under alla år. Nu har vi dock börjat riva bort gammalt tak, så liiiite på gång är vi. Eller rättare sagt: JAG är på gång mer än Raymond. Han vägrar nämligen börja innan småfixet i köket är kvar (läs köksön).
 
Och jag förstår honom. Det är jättemycket jobb i rummet bakom. Det ska isoleras, slipas golv, bytas ut fönster, sättas in dörr... ja, listan är lång.
 
Men visst är det ändå märkligt med vissa saker. För vi har precis haft besök av en fotograf och en reporter på Aftonbladet  som kommer att skriva om hur vi tagit tillvara på gamla fönster i inredningen. Och fönsterväggen uppe kommer att vara med i reportaget såklart.
 
Så Erika: Inom en månadsperiod kommer Aftonbladets heminredningsbilaga att visa många bra tips och bilder från vår hall. Håll utkik!
 

Jag har fått frågor om vårt kök också. De blir det svar på i nästa inlägg.

Kram Sussie

5 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Vilken hall- förstår att den kommer att hamna i inredningstidningarna;) Trevlig kväll. Kram Johanna

Sommarfågel sa...

Hej! Är också väldigt glad över att ni visar er fönstervägg på er fina blogg. Jag hade mycket svårt att få med mig sambon när det gällde min strålande idé om en fönstervägg istället för trappräcke. Barnsäkert och snyggt. Men när jag hittade er fina beskrivning övertygades han direkt. Nu vet jag inte ens hur många gånger vi tittat på det inlägget. Tack!

Erika sa...

Tack! Det är superfint verkligen. Ska hålla koll på när tidningen kommer ut!
Ha en trevlig helg :)

anntherese sa...

Fönstren ni har i hallen, är det gamla fönster fyndade på t ex auktion? Jag har letat förtvivlat efter den här typen av fönster, men hittar bara nytillverkade och VÄLDIGT dyra. Vore tacksam på tips vart man kan hitta liknande fönster då vi funderar på att öppna upp mellan vårt kök och tv-rum på liknande sätt.

Lotta sa...

Hej! Underbar blogg me mycket inspiration!! Har en fråga: Spjälorna ni har på trappräcket...vilka mått är det på dom?? Önskar en fortsatt trevlig dag! :)