- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 13 december 2011

Bygg ditt kök av gamla fönster

Eller - historien om två lättlurade människor.




-Vad vill du ha i julklapp Sussie?
- Äsch, det kvittar! Jag är bara så himla glad att du finns. Att du är ledig och hemma över jul, och att du finns bredvid mig.
- Jamen... vad vill du ha för att bli ännu gladare då?
- Tja... en färdig köksvägg kanske?

Och det slår mig plötsligt, att jag precis gett klartecken till, att ännu en jul ska gå i sågspånets tecken. I byggdamm och renoveringsröra lär jag bli fast livet ut.

Men jag älskar det! Och jag är evigt tacksam över att ha funnit en make som aldrig ser hinder, utan enbart utmaningar, i livet.

- Visst skulle det va fint om vi kunde använda de där gamla fönstren som vi köpte på loppis för flera år sedan ?
- Jaaa!




- Du... jag skulle nog bli väldigt glad om du snickrade en liten soffa framför fönstret och satte hyllor till vänster om den... Jag menar... om vi nu ändå gör iordning
- Ja.... jo.... men...
- Nej, nej! Gör du ett skåp så blir jag jätteglad. Puss gubben min!

Ibland behöver man bara så ett frö.

Och jag inser plötsligt, att även maken ramlat i en fälla. Han älskar att skapa och klura ut lösningar när det gäller snickeri. En liten idé, sen är han igång!


Kram Sussie

12 kommentarer:

irene sa...

Ååååå lyckliga du!!!
Det blir ju fantastiskt!!
Kram Irene

♥ Pia... sa...

Jaaa dâ samme säger ja...lôcklige du som har en sneckare te gôbbe:) men men en får fôll slite på den lelle gôbben en förtjäner:) Kommer bli alldeles otroligt vackert.. ett vitrinskåp eller?
ha en mysig lussekväll om än i sågspån...kram..Pia

Millygarden sa...

Hurra för din Gubbe!

Ingen huvudvärk där på ett tag så..fniss!

Kram Marina

Anonym sa...

Håller med Irene, lyckliga du...

Kram Birgitta

Skatan sa...

Hej Sussie!

Vilken lyx. Jag vet, jag har sagt det förr men ni är verkligen en bra kombo :)

Skall bli kul att se vad det blir!

Annakarin

Cc sa...

Å vad fint det kommer bli. Kram

Tinas bo sa...

Ååååhh vad vackert det kommer att bli!!! Lyllos!!!! :)
Vilken underbar man du har!! :)

Ska bli kul att se resultatet!!
Men det kan ju bara bli underbart!! :)

Kram Tina

Weisser Traum sa...

traumhaft schöne fotos.
grüässli daniela

Anonym sa...

Det kommer att bli jättebra!
Kram Sabrina

ANNIKA sa...

Du är lyckligt lottad du!
Ni kompletterar varann perfekt.
Inte dåligt att dra igång med ett projekt mitt i julstöket.
Blir säkert lika bra som vanligt.
Lycka till!
kramar ANNIKA

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint det kommer bli!
Ha en finfin onsdag eftermiddag!
Kram/Lena

vitstil sa...

Men gu vilken tur du har =),GÅR HAN kloona ??ha ha