- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 1 november 2011

November...

Åh, vad jag hatar november!
Tänk, november är den absolut värsta månaden på hela året.
När november kommer skulle jag vilja flytta utomlands.

Känner ni igen kommentarerna?

Själv har jag alltid älskat november. Det infinner sig ett slags lugn och ro runt omkring mig.

Man behöver inte jaga solen för att bli solbränd och fräsch. Det är ok att vara lite grå och glåmig.

Man behöver inte rensa i rabatterna, utan kan i lugn och ro grotta ner sig i frökataloger och planera för nästa års fantastiska trädgårdsprojekt.

Man behöver inte vara så ruskigt effektiv, eftersom brist på ljus gör att man helt enkelt inte HAR samma ork som tidigare under året.

Man kan till och med kosta på sig en sjukdag om man skulle bli förkyld, eftersom "en riktig höstförkylning minsann inte är att leka med"

Idel fördelar!

Go for it, November!

hunter_svart
Hunter.


































Vill ha ett par nya gummistövlar...
Kram Sussie

9 kommentarer:

Anneli sa...

Härligt inlägg!!!!
Jag håller faktiskt med dig, fast folk inte tycker man är klok!

November är ju en riktig mysmånad med mycket tända ljus och så småningom förberedelser inför 1 advent.

Kram i Novembermörkret,
Anneli

Anonym sa...

Håller med till 110%!!!!!!
Skönt att det finns fler som jag!
Kram! //BiZen

ANNIKA sa...

Jag hör nog till dem som INTE älskar denna tid.
Önskar jag kunde lära mig tycka om den mörka årstiden,men icke.
Skönt att vi har årstider men varför känns höst och vinter såååå långa?
Härligt att du är positiv och kan se fördelarna .
Jag får energin från ljuset och solen och den lyser ju oftast med sin frånvaro.
Får börja tänka på julen som känns betydligt roligare.
Nu ska jag åka iväg och träna.
Detta ger MIG energi och endorfinerna rusar och får mig att må bra.
Ha en skön höstkväll!
kramar ANNIKA

Anonym sa...

Så kanske man skall tänka, för november är mörk...
Genast känns allt lättare...

Kram Birgitta

camilla sa...

Hejsan!

Jag håller fullständigt med dig...man behöver inte ha dålig samvete för att man är inne o man kan bara ta det lugnt...

Tänk vad mysigt det är att krypa upp i soffan o tända massa levande ljus o bara njuta av mörkret...

Ha en skön höst!
Kramar Camilla

annashusidingtuna sa...

Hej!
När jag läste de första raderna så tänkte jag att jag skulle försöka muntra upp dig men sen såg jag ditt rätta jag.
För även om det kan vara väldigt mörkt i november och faktiskt ännu värre i december...så är ju det fina i kråksången att man har julen framför sig och tid finns att pyssla inför den, urmysigt enligt mig.
Däremot februari....uch...men det är en annan sak..

Angående glutenfria kakor, jag har aldrig testat att baka med maizena utan menade mer sånt glutenfritt mjöl som finns på markanden, men man kanske kan baka på maizena?
Jag vet att vissa rulltårtor gör helt utan mjöl, är det maizena man använder då kanske ?
Ha en toppen onsdag.
Kram Anna

Unknown sa...

Precis! Håller med dig till punkt och pricka. Tycker det är skönt att helt enkelt grotta in mig och tända några ljus och läsa en god bok. Är man dessutom rätt klädd så är det härligt med en promenix oxå, då är det extra skönt när man kommer in :)
Kram Maria

vita_margarita sa...

Håller helt med dig.
Det är så skönt med en "andhämtningsmånad".

Anna sa...

Jag håller med! November är mysig! Särskilt om det är som nu 8-10 +grader! Januar-mars hade jag dock gärna varit utan...
Kram Anna