- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 22 juli 2011

Låter jag verkligen så där?

Man hör sig själv prata varje dag, men ändå känner man knappast igen sig,  när man hör sig själv på radion!

I morse ringde Radio Värmland och frågade lite om det här med kafferepets vett och etikett. Jag har varit med på många saker, men att prata i radio var alldeles nytt för mig. Reportrarna var jätteduktiga, så det kändes naturligt och roligt att prata med dem.

Vill du lyssna på vett och etikett på ett traditionellt kafferep, uttalat med bred värmländska?
Gör så här:

Klicka på den blå länken där det står: 07:00-07:30 fredag 22 jul 2011 på den här sidan.
Längst ner på den nya sidan kan du dra fram till ca 14,5 minuter in i programmet.


Kram Sussie

3 kommentarer:

Annika sa...

Jaa du Sussie så låter du....:) ha att hôrt på´rä idag.... härligt.... ses imôra... Kram Annika

Pinglan sa...

Vad roligt!! Ja i sitt egna huvud pratar man och låter mycket bättre!! Ha ha

ANNIKA sa...

Jag kände genast igen dig och du låter som du brukar...
Du klarade detta med bravur.
Jag tycker att man uppfattar sin egen röst som "främmande" .
Här hemma brukar familjen spela in mig på mobilen.
usch!låter man så...är första tanken.
Ha en skön helg!
kramar ANNIKA