- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 23 juni 2011

Jordgubbar till midsommar


Ingen midsommar utan sill - och jordgubbar.
När vi gjorde parkering vid Stallet fick jordgubbslandet offras. Plantorna flyttades till en provisorisk plats.

I våras grävde jag fram några av dem där de hamnat bland brännässlor och ogräs. Något nytt jordgubbsland har det inte blivit - ännu - men jag njuter av jordgubbar ändå.

Jag satte helt enkelt ner några av dem i blomlådorna tillsammans med lammöron. Det blev ganska fräckt!

Och i morse plockade jag årets första jordgubbe. Tvärtemot vad jag brukar, så mumsade jag i mig den alldeles själv. Jag brukar annars alltid ge de första jordgubbarna till mina barn.

Morsan goes ego!

Kram Sussie

3 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Yes, vi morsor borde go ego lite oftare, det är vi värda...
Glad midsommar till er!
Eija

ANNIKA sa...

Jag har ockå alltid gett de första bären till barna men nu är de så stora så man kanske skulle bli lite mer ego...
Bra ide´att plantera plantorna i lådor.Man slipper ju allt ogräs.
Glad midsommar på er allihopa!
kramar ANNIKA

Jennyshemochharmoni sa...

Det var du helt klart värd! Ha en underbar midsommar! Stor KRAM Jenny