- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 4 maj 2011

Det ska ner!


Påsken har varit underbar!
Varm, solig och löftesrik inför den stundande försommaren.

Solstolarna åkte fram och frö såddes i rabatterna.

Döm om min förvåning, när jag tittade ut igår morse och upptäckte att hela trädgården var full av snö!
Fast det blev en rolig bild med solstol, grön gräsmatta och snö runt om.





Min papppa sa alltid:

- Det blir ingen vår förrän det kommit ner! Det ska ner!

Jag minns att jag tänkte:

Hur kan han veta att just si, eller så, mycket finns kvar däruppe och väntar på att falla ner innan det blir vår? Hur kan han veta?

Kram Sussie

4 kommentarer:

Lotta sa...

Här i norr dröjer det innan den riktiga våren kommer. Tack för din fina blogg! Kram Lotta

Anonym sa...

Many thanks for this splendid and handy web-site. I most certainly will reveal it with friends and neighbors plus I'll return once more to discover additional interesting facts.

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Härlig/rolig bild.
Ja så är det ,men man lär sig aldrig från år till år lika trist varje år.
Det kommer ju bakslag på vädret så är det.
kram victoria

Johanna Stålros sa...

Ja nog hade din far rätt....Men ändå lär man sig inte, står där lika förvånad varje år;)/ Johanna