- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 11 maj 2011

Ät inte upp all rabarber!






































Idag vill jag dela med mig av ett blomtips - ta med en blomstjälk av rabarber i din rosbukett!

Lite kaxig sticker den upp bland de ståtliga rosorna. Som en katt bland hermelinerna.
Sånt gillar jag! När något är lite otippat och när jag blir överraskad.



Förra året gjorde jag saft av vår rabarber, det tror jag bestämt det får bli i år igen.
Och lite paj förstås.
Men vad kan man göra mer?
Har ni något bra recept ni vill dela med er av?




Det är ju alltid kul att förnya sig, även när det gäller recept.

Kram Sussie

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Rabarber är underbart gott. Prova att göra marmelad på rabarber och jordgubbar.

Anonym sa...

Rabarber kräm är väldigt gott och kall rabarbersoppa till en ostmacka i kvällssolen :-)
Enkelt och gott!
Chutney är också ett spännande inslag till grillmaten.

camilla sa...

Det är första gången jag ser rabarber i en blombukett...men vad vackert det vart!

Kramar Camilla

Jenny sa...

Vilket bra tips! Rabarber i buketten, det har jag aldrig tänkt på. Jag har ingen egen rabarber, jo en planta vi satte förra året men den är inte direkt stor än ... Jag brukar göra paj och saft, den är så himla god :)
Trevlig helg! /Jenny

Hemma hos Peggy sa...

Jag har inget recept men jag har ätit otroligt god rabarberchutney.