- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 24 maj 2011

Ängsullskrona


Ängsull...

Förr spanns ängsull till ljusvekar. Man blandade även upp bomull med ängsull och använde vid hattillverkning.

Kanske man även gjorde gräskronor av dem, vad vet jag?

Vissa saker kan man inte låta bli att ta på. Ängsull är en sådan sak. Handen vill stryka lätt över kronan när jag går förbi.

Bara känna lite, lite...


Inuti kransen doftar brudspirea, liksom i kläppen.



Nu är det inte bara handen som nuddar kronan. Även näsan vill dit och dofta lite...



Lite ängsull och några kvistar brudspirea - mer behövdes inte för att dagen skulle kännas som en bra dag!



Stor kram till er alla!
/Sussie

7 kommentarer:

Syster vit sa...

Otroligt vacker, kan riktigt känna så len den är. Tack för din gulliga kommentar hos mig och du är såå välkommen tillbaka.
Kram Liselott

♥ Pia... sa...

Hej...å så sött.. när vi for över Frykdalshöjjda idag så såg jag just dessa ängsullisar.. för något år sedan så såg jag en gräskrona fast då av ängsull och tyckte den var såå söt.. din var faktiskt ännu sötare:)..kram..pia

rosenälvorna sa...

Hej, vad gosig och mysig krans:)Christina

Millygarden sa...

Åh så fin krans med ängsull.

Ha en fin vecka!
Kram Marina

irene sa...

Sååå fint!
Du er flink!

Klem Irene

Annika sa...

Den var vacker den du Sussie.... Kram Annika

Syster vit sa...

Oj ursäkta huvudet är inte riktigt med, du undrade ju om namnet på den lila tulpanen. Jag är inte riktigt säker men tror att den heter Queen någonting. Hoppas du hittar den.
Kram Liselott.