- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 6 april 2011

Rifinntryck i Sunne


Vissa hus bara står där, år efter år, utan att man tänker på dem.
Vissa hus bara finns till, utan att man reagerar på dem.

För mig, är lokalen där Rifinntryck i Sunne finns, ett sådant hus. Fram tills nu har det bedrivits tryckeri här.
Fram tills nu har jag aldrig tänkt en tanke på hur det har sett ut inne på tryckeriet.
Fast nu vet jag. På ett ungefär. En del av maskinerna är borta, men man kan ändå se hur tiden stått stilla även om tryckeriet varit igång i full verksamhet.

Gamla trägolv med patina...
Gamla vackra tryckeripressar...

Hantverk och historia.
Ett kulturminne jag gärna delar med mig av:




Igår hade Sibylla erbjudande här hemma. Hamburgare med bröd 19:- Samma siffror, samma mat, fast kommatecknet hamnde visst på olika ställen jämfört med prislistan från 1967...

Kram Sussie

7 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilka underbara bilder du bjuder på,vem skulle inte vilja drömma sig bort bland dom gamla bokstäverna och arkivskåpen.Dom skulle gärna få flytta hem till mig.Ha en bra dag.
Kram Theres

Älfgärdet sa...

Vackert, vackert, dessa glömda platser.

linnea-maria sa...

Vilken underbar lokal och vilken fantastisk interiör. Habegäret väcks när jag ser de där byrålådorna. Men samtidigt så är det där grejerna hör hemma. Vackert! /Therese

här är gudagott att vara sa...

Så klokt av dig att fotografera runt på Rifinntryck.
Det här är nostalgibilder för mig det. Vi umgicks så mycket med familjen "rifinntryck" när jag var barn så jag har varit på platsen många gånger jag kan minnas ljudet från tryckmaskinerna och förnimma en speciell lukt från färgen.

Jättefina bilder med industriell ruff stil.

Haregott i vårsolen!

MrsUniversum sa...

Fantastiskt speciell och fin miljö, tänka att ha haft sin arbetsplats där...

Inka sa...

Hej, Sussie!

Ja, tänk vilka vackra miljöer. Ett gammalt tryckeri. Där finns fler saker man skulle vilja äga. Typerna till exempel...och de fina kasterna. Så vackert.


Kram Inka

Carola -nyaTrender sa...

ÅH vilka skåp och alla härliga bokstäver...fin lokal.