- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 2 december 2010

Ett plus ett är ett

Tallrikshyllor brukar dyka upp på auktioner och loppisar titt som tätt. De brukar ligga under något bord, lite undanskuffade, brun- eller grönbetsade och egentligen ganska fula.


Men två fula saker kan ibland bli en fin. Om man sätter ihop dem. Och målar dem i en färg man tycker om.



Det vackra krönet kommer från Kallholmen. 

En granriskvist och två röda äpplen. Mer behövs det inte för att få julstämning.


Julen är en känsla och inte något som har med mängden saker att göra. Så säger jag, och så försöker jag leva.

Ta hand om er alla goa läsare!

Kram Sussie

9 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhhh så fin hylla!
Vilken ide!!!!
Det benkla är oftast det vackra!
Kram Kathrine

www.livskraftcoaching.se sa...

Jag är fullkomligt bedårad i din blogg med den vilsamma, rena stil som du håller. Den är en lisa för själen. Tack för inspiration!Kram/Marie

Anonym sa...

Du säger det väldigt klokt tycker jag.

/Anna J

Nellie sa...

Det var smart! Förstod inte först vad du menade med 1+1=1, men jag tyckte att din stora tallrikshylla med krön var underbart fin...;)Har aldrig sett två hyllor på detta sätt förut och du har helt klart löst ett problem åt mig. I min lillstuga har jag en ganska stor tallrikshylla, som jag nu tänker stjäla av mig själv, och sätta upp i vår nya matsal. Jag har precis som du ett öga till dessa hyllor oavsett hur de ser ut innan vitfärgen drabbar dem. Och kan aldrig vända ryggen till dem utan de får följa med hem till mitt stall (läs förråd). Nu vet jag hur jag ska kunnna ersätta min stulna hylla. Tack för tipset!

Norrfrids Eija sa...

Men nu gjorde du mig mållös med din(a) tallrikshylla(or)! Ser knappt att det är två i en förrän jag läser din text. Så vackert solkatterna faller på hyllan också...är detta i stallet?
EIja

Tess på Tilda och Mamma sa...

ÅHHH så snyggt det blev med två under varandra super ide.
HA en underbar dag.
Kram Theres

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Enkelt, stilfullt och otroligt vackert!

Kram från Australien♥

Älfgärdet sa...

Ja de där hyllorna känner man ju igen formen på :) men att sätta ihop 2, den tanken har aldrig slagit mig. Men du är ju finurlig du ;)! Vi funderar på kafferepet då i februari men så svårt när det är så pass långt fram...

Millygarden sa...

Du kan du Sunnes Selman!

Vackert som alltid!

kramis Marina